شناسهٔ خبر: 115395 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد؛

بهره‌برداری از ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید تا پایان سال مالی ۱۴۰۱

خیراله-خادمی-مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور.jpg مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در کشور در حال اجرا است که در مقایسه با طول شبکه راه‌آهن موجو در کشور عدد قابل توجهی است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال مالی ۱۴۰۱، حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در بخش آزادراهی نیز بیش از هزار کیلومتر مسیر آزادراهی جدید در کشور در حال ساخت است که در دولت سیزدهم زیرسازی ۱۲۹ کیلومتر از این مسیرها تکمیل شده است.

خادمی تصریح کرد: بیش از ۶ هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی هم اکنون در دست احداث است و در سال گذشته حدود ۷۳۵ کیلومتر آن‌ها بهره‌برداری شده است و ۲۳۸ کیلومتر از این مسیرها نیز در هفته دولت در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور وی تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور هزینه شده است.