شناسهٔ خبر: 115403 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته دولت انجام گرفت؛

الحاق ۴۰ دستگاه خودرو آتش‌نشانی به ناوگان بنادر/ افزایش ایمنی بنادر با نوسازی ناوگان آتش‌نشانی

آتش‌نشانی همزمان با هفته دولت و در ارتباط ویدیوکنفرانسی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بندر خرمشهر ، ۴۰ دستگاه خودرو آتش‌نشانی به ناوگان بنادر ملحق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در مراسم الحاق این خودروها به ناوگان آتش‌نشانی بنادر، اعتبار ساخت و تحویل این خودروهای آتش‌نشانی را بالغ بر ۶۴۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی  سازمان بنادر و دریانوردی اعلام‌کرد.

 وی، این پروژه را یکی از پروژه‌های بی نظیر سازمان بنادر با هدف ارتقا ایمنی و افزایش توان عملیاتی بنادر کشور و در راستای کاهش ریسک و پاسخ به درخواست همه بنادر کشور عنوان کرد که در بندر خرمشهر به اجرا در آمده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: موضوع قرارداد ساخت و تحویل ۵۱ دستگاه خودرو آتش‌نشانی است که از این میان ۴۰ دستگاه شامل ۸ دستگاه خودرو پیشران با مخزن ۳۵۰ لیتر، ۲۱ دستگاه خودرو سنگین با مخزن ۸000 لیتر آب و ۴000 لیتر فوم و همچنین ۱۱ دستگاه خودرو نیمه سنگبن با حجم مخزن آب ۳۲۰۰ لیتر و مخزن فوم ۸۰۰ لیتر امروز به بهره برداری رسید.

اسعدی در خصوص تجهیزات به کار رفته در این خودروها نیز گفت: این تجهزات با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص، مونتاژ و ساخته شده و مخازن به کار رفته ضد زنگ و ضد خزه است و تجهزاتی که برای این خودروها به کار گرفته شده تجهیزات روز دنیاست.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی یادآور شد: در این پروژه ۱۰۰ نفر نیروی بومی آبادان و خرمشهر با مهارت‌های لازم مشغول به کار هستند.