شناسهٔ خبر: 115418 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

آغاز برنامه ممیزی نظارت بر ایمنی صنعت هوانوردی ایران توسط بازرسان ایکائو

ایکائو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از شروع ممیزی نظارت بر ایمنی صنعت هوانوردی ایران توسط ممیزان ایکائو (USOAP-CMA) خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میراکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از شروع ممیزی نظارت بر ایمنی صنعت هوانوردی ایران توسط ممیزان ایکائو (USOAP-CMA) خبرداد.

 رضوی اظهار کرد : برنامه ممیزی نظارت بر ایمنی صنعت هوانوردی ایران توسط ممیزان ایکائو (USOAP CMA)، از ۷ شهریورماه جاری (برابر با ۲۹ آگوست) آغاز و تا ۱۹ شهریورماه (۱۰ سپتامبر) پایان  خواهد یافت.

وی افزود: ظرف مدت یاد شده، از دفاتر تخصصی نظارت بر ایمنی در حوزه هایی همچون فرودگاه‌ها (AGA)، خدمات ناوبری هوائی (ANS) و بررسی سوانح و حوادث هوائی(AIG) و دو حوزه­ ی پشتیبانی شامل قوانین، مقررات و پشتیبانی حقوقی  (LEG) و ساختار سازمانی (ORG) ممیزی به عمل خواهد آمد.

رضوی گفت: این برنامه با نگرش پایش مستمر (Continuous Monitoring Approach-CMA)، برای تعیین میزان اثر بخشی برنامه های نظارت بر ایمنی مطابق با استانداردها و توصیه های ایکائو (ICAO SARPS) در کلیه کشورهای عضو انجام می شود.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری؛ آخرین ممیزی به عمل آمده از حوزه های دیگر سازمان هواپیمایی کشوری با همین روش در سال ۲۰۱۸ انجام شده بود.