شناسهٔ خبر: 115436 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت صورت گرفت:

۵۷ کیلومتر راه روستایی در کردستان به بهره‌برداری رسید

مدیرکل راهداری کردستانت مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کردستان گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت بیش از ۵۷ کیلومتر پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی در استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ( کردستان) فرزاد حسنی اظهار داشت: از این میزان راه روستایی، بیش از ۱۰ کیلومتر در شهرستان بیجار، ۱.۴ کیلومتر در دیواندره، پنج کیلومتر در سقز، ۲.۶ کیلومتر در دهگلان، ۴.۳ کیلومتر در سروآباد، ۲.۹ کیلومتر در سنندج، ۱۸.۹ کیلومتر در قروه، ۵.۱ کیلومتر در کامیاران و ۲.۹ کیلومتر در مریوان به بهره برداری رسید. وی افزود: همچنین در راستای خدمات رسانی به شهروندان حدود ۳۹ کیلومتر از راه های شریانی و ۱۴ کیلومتر از راه های فرعی در استان کردستان بهسازی و روکش آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در ادامه یادآور شد: برای بهسازی و آسفالت ۳۹ کیلومتر راه اصلی بیش از ۳۹ هزار و ۷۰۰ تن و برای راه های فرعی حدود هفت‌ هزار و ۲۵۰ تن آسفالت استفاده شده و کل هزینه‌های این طرح ها تا پایان شهریور ۱۴۰۱ حدود ۵۹۱ میلیارد ریال شده است.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه ایمن‌سازی جاده‌ای استان نیز اشاره کردو اظهار داشت: اجرای خط کشی هزار و ۲۰ کیلومتر از راه های استان، نصب و نگهداری سه هزار و ۶۰۰ عدد علایم ایمنی راه ها و ایمن سازی اضطرای ۹۵ مقطع از راه ها از جمله اقدامات این حوزه است.

حسنی اجرای هشت کیلومتر گاردریل، یک کیلومتر نیوجرسی، نصب و نگهداری تابلوهای اطلاعاتی در ۳۱۰ کیلومتر از راه‌های استان، نگهداری ۸۲ روشنایی راه، تونل و چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ایمن سازی جاده ای اعلام کرد و گفت: این اقدامات در مجموع با اعتباری در حدود ۲۵۵ میلیارد ریال انجام شده است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.