شناسهٔ خبر: 115437 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

دسترسی به خدمات هواشناسی برای زائرین حسینی آسان شد؛

راه‌اندازی برنامه موبایلی «هوای اربعین» برای پیش‌بینی آب و هوا+ لینک دانلود برنامه

نرم افزار پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به منظور آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی شرایط جوی شهرهای زیارتی عراق، به‌ویژه مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی، برنامه موبایلی «هوای اربعین» را در پنجمین روز هفته دولت راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برنامه موبایلی «هوای اربعین» تحت وب و با حداقل سرعت اینترنت موبایل به‌روزرسانی می‌شود و خدمات هواشناسی را در شهرها و مسیرهای منتهی به شهرهای زیارتی عراق ارائه می‌کند.

از جمله خدمات هواشناسی برنامه «هوای اربعین» می‌توان به وضع هوای حاضر، پیش‌بینی پارامترها و پدیده‌های جوی و نیز پیش‌بینی غلظت ذرات معلق در جو اشاره کرد.

با توجه به فراوانی وقوع پدیده گردوخاک در منطقه، تمرکز نرم افزار موبایلی خدمات هواشناسی پژوهشگاه هواشناسی مبتنی بر پیش بینی پدیده گردوخاک، به ویژه تخمین غلظت ذرات معلق در جو است.

دسترسی به داده‌های هواشناسی می‌تواند تا میزان قابل توجهی به زائرین و متولیان این حوزه کمک کند تا برنامه‌ریزی‌های سفر خود را در بعد زمانی و مکانی به نحوی تنظیم کنند که در شرایط نامساعد وضع هوا با مشکل مواجه نشوند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به زودی این نرم‌افزار به صورت رایگان در تارنمای پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، «بازار» و «گوگل پلی استور» عرضه خواهد شد.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از اینجا این نرم‌افزار را دریافت کنند.