شناسهٔ خبر: 115440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان مراغه مطرح کرد :

آسفالت‌ریزی و روکش ۳۰ کیلومتر ازراههای دسترسی به روستاههای مراغه در آذربایجان شرقی

افتتاح درمراغه رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان مراغه گفت: امسال در مجموع ۳۰ کیلومتر از راه‌های دسترسی به روستاهای مراغه آسفالت‌ریزی و روکش می‌شود و ۷۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های راه‌های روستایی مراغه هزینه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی نادر شریفی رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان مراغه گفت :مسیری  که به روستای گردشگری «یایشهری» ختم می‌شود، حدود سه کیلومتر و ۸۰۰ متر طول دارد و روکش آسفالت آن طی ۱۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.  

وی اضافه کرد: به تازگی نیز روکش آسفالت راه دسترسی به روستاهای «قلعه‌خالصه»، «نرج‌آباد»، «طالب‌خان» و «خرمازرد» مراغه به طول ۹ کیلومتر و با ۹ میلیارد تومان هزینه‌ از محل اعتبارات استانی به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی امسال در مجموع ۳۰ کیلومتر از راه‌های دسترسی به روستاهای مراغه آسفالت‌ریزی و روکش می‌شود و ۷۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های راه‌های روستایی مراغه هزینه خواهد شد.

شریفی  ادامه داد: با استفاده از این میزان اعتبار ۲۷ کیلومتر راه روستایی احداث و ۱۵ کیلومتر بهسازی می‌شود و از دیگر موارد نیز می‌توان به احداث یک دستگاه پل سه‌دهانه ۱۰ متری و ۲۱ کیلومتر روکش آسفالت روستایی اشاره کرد.

یکسال اخیر دستاورد قابل توجهی در حوزه راهداری این شهرستان به ثمر نشسته و ۵۷.۶۳ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است تا جایی که عملکرد یکساله حوزه راهداری مراغه با پنج سال قبل از آن برابری می‌کند.