شناسهٔ خبر: 115445 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۱۲ پروژه در بنادر استان بوشهر

افتتاح و بهره‌برداری عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۱۲ پروژه در بنادر استان بوشهر از جمله عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی در بوشهر در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاون عمرانی استاندار و مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی نسب در این مراسم گفت: همزمان با هفته دولت ۸ پروژه در استان بوشهر افتتاح و عملیات اجرایی چهار پروژه آغاز می‌شود که مجموع اعتبار آنها 3۲۸۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: پروژه‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته دولت امسال شامل بهره‌برداری از گیت موقت ورودی و خروجی مجتمع بندری نگی و اتمام تعمیرات اساسی مخزن هوایی ۱۰۰ مترکعبی است.

شکیبی نسب اعلام کرد: بهره‌برداری از قایق طناب‌گیر همیار ۳ و اتمام تعمیرات ساختمان ناوتکس از دیگر پروژه‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته دولت هستند.

وی اظهار کرد: در هفته دولت همچنین عملیات اجرایی چهار پروژه با ۲۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود که با اتمام آنها در مجموع برای ۵۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گفته شکیبی نسب، پروژه‌های یاد شده شامل آغاز عملیات اجرایی تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر، لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با حجم ۳۳۰ هزار مترمکعب، احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر و احداث پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر است که عملیاتی می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در این مراسم همچنین گفت: پروژه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر با هدف خدمت رسانی به مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر کلید خورده است که با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۲ ماه به اتمام خواهد رسید.

وی اعلام کرد: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی استان بوشهر طی روزهای اخیر به پایان رسیده و بخش خشکی آن نیز تا قبل از آغاز جام جهانی آماده خواهد شد.

شکیبی نسب افزود: تاکنون چندین کشتی مسافربری و روروپسنجر به ارائه خدمات در مسیر بوشهر - دوحه برای ایام برگزاری جام جهانی اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: استان بوشهر در این راستا با احداث زیرساخت‌های موردنیاز ترددهای دریایی سعی دارد میزبانی شایسته برای هم وطنان و بویژه فوتبال دوستان برای اعزام به کشور قطر و دیدن مسابقات جام جهانی کنند.

بنا بر این گزارش، معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات توسعه ای سازمان بنادر در استان بوشهر گفت: قدمت تجارت بین الملل در استان بوشهر  به قرن‌های متمادی برمی گردد و معیشت مردم این استان همواره با  دریا و اقتصاد دریا گره خورده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمدهادی رستمیان افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره در کنار مسائل دانش بنیان تاکید ویژه بر اقتصاددریا محور دارند که این مهم اهمیت پروژه‌های بندری را بیش از پیش نمایان ساخته است.