شناسهٔ خبر: 115446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۵ ماه گذشته در استان صورت گرفت:

افزایش ۴۳ درصدی ترافیک جاده ای در استان خراسان شمالی

ترافیک جاده ای رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از افزایش ۴۳ درصدی ترافیک در ورودی و خروجی استان طی ۵ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، امین بهزادنیا گفت: در ۵ ماه گذشته بیش از ۴۷ میلیون و ۵۷۳ هزار وسیله نقلیه در محورهای برون شهری استان تردد کردند که طی این مدت محور شیروان – بجنورد و بالعکس با بیش از ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار تردد، پرترافیک ترین محور است.

وی افزود: در این بازه زمانی، بیش از ۴ میلیون و ۲۴۷ هزار خودرو وارد و بیش از ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار خودرو از استان خارج شدند که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۴۷.۴۹ و ۴۷.۰۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی بیشترین متوسط تردد روزانه در مرداد ماه امسال را مربوط به محور شیروان – بجنورد ( بجنورد )، اسفراین – بجنورد (بجنورد) و بالعکس دانست و اظهارکرد: محور دارای بیشترین تردد ( براساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) شامل چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس و اسفراین – بجنورد (بجنورد) و محور صفی آباد – گراتی و بالعکس و سنخواست – جاجرم و بالعکس، دارای کمترین تردد ( بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور ) بوده است.

بهزادنیا همچنین محور دارای بیشترین سرعت متوسط در یک ماه گذشته را محور آشخانه – چمن بید(آشخانه) و فاروج – شیروان برشمرد و گفت: تردد ورودی و خروجی خراسان شمالی در مرداد ماه امسال به طور میانگین ۴۷ در صد افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که حدود ۱۲ درصد تردد ورودی استان بیشتر از ۲ روز ماندگاری در استان داشته اند،  ادامه داد: بیشترین تردد وسایل نقلیه از دیگر استان ها مربوط به خراسان رضوی (۲۷ درصد)، گلستان( ۷ درصد) و تهران ( ۶ درصد) است.