شناسهٔ خبر: 115477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

بیش از ۵۰ طرح و پروژه راه، مسکن و شهرسازی در استان قزوین تکمیل و در حال انجام است

سید علی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به عملکرد یکساله دولت گفت: بیش از ۵۰ طرح و پروژه در بخش‌های مختلف راه، مسکن و شهرسازی در سطح استان تکمیل شده و در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سیدعلی هاشمی،‌ با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ طرح و پروژه در بخش‌های مختلف راه، مسکن و شهرسازی در سطح استان تکمیل شده و در حال انجام است، عنوان کرد: عملیات تبدیل ۳۰ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی استان به بزرگراه که همگی از مسیرهای پرتردد و حیاتی مواصلاتی هستند، احداث راه اصلی و همچنین طراح و ساخت ساختمان‌های دولتی از جمله برنامه های در دست پیگیری در اداره کل است. 

وی با بیان اینکه در طرح حمایتی مسکن بیش از ۱۰۰ هزار تن پالایش شده‌اند، افزود: انعقاد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد در طرح ملی مسکن از جمله اقدامات انجام شده در یکسال گذشته است.

 مدیر کل راه و شهرسازی بیان کرد: تبدیل ناحیه شهری مهرگان به شهر جدید و الحاق اندیشه به قزوین هم پس از پیگیری های بسیار در استان و همراهی وزارت متبوع، بعد از مدت ها انجام شده و امیدواریم که مردم از نتایج آن بهره مند شوند. 

هاشمی اضافه کرد: برای احداث طرح نهضت ملی مسکن در یکسال گذشته ۶۰۵ هکتار زمین تامین و تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به عملکرد یکساله یگان حفاظت از اراضی اداره کل نیز اضافه کرد: حدود ۹ هکتار از اراضی ملی و دولتی به ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است.