شناسهٔ خبر: 115488 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد:‌

آغاز عملیات اجرایی قطعه یک احداث چهارخطه محور انگوت - قره آغاج / راههای استان اردبیل مستعد تبدیل شدن به بزرگراه و آزاد راه

حیدری راه و شهرسازی اردبیل عملیات اجرایی قطعه یک پروژه احداث چهارخطه محور انگوت - قره آغاج با حضور استاندار اردبیل و مسئولان استانی در هفته دولت آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل) ، آئین عملیات اجرایی قطعه یک پروژه احداث چهارخطه محور انگوت - قره آغاج با حضور استاندار اردبیل ، نماینده مردم شهرستان های گرمی ، انگوت ، مسئولان استانی و محلی در هفته دولت آغاز شد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه توسعه و آبادانی استان اردبیل در گرو توسعه راهها و تبدیل آنها به بزرگراه و چهار خطه شدن است افزود: چهارخطه شدن محور انگوت - قره آغاج نیز یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه و دغدغه دولت مردان خصوصا استاندار پرتلاش استان بود که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به اینکه طول کلی این پروژه ۶ کیلومتر و ۴۰۰ متر می باشد تصریح کرد: هم اکنون حدود ۲ کیلومتر و ۴۵۰ متر از طول مسیر برای شروع عملیات و تجهیز کارگاه به پیمانکار واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مبلغ قرارداد این پروژه را ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطر نشان شد : حجم عملیات خاکبرداری پروژه ۷۰۰ هزار مترمکعب و عملیات خاکریزی آن ۲۹۱ هزار متر مکعب است.

حیدری انجام ۷ هزار متر مکعب عملیات بتن ریزی و ۳۸ تن اجرای گاردریل را در این پروژه یاد آور شد و اظهار کرد: با شروع عملیات اجرایی پروژه بیش از ۱۶هزار تن آسفالت در این پروزه به کار گرفته می شود.

وی چهار خطه شدن این محور را در توسعه ترانزیتی ، کاهش مصرف سوخت ، کوتاه نمودن و تسریع در زمان سفر بسیار مهم دانست و بیان کرد : با بهره برداری از این پروژه شاهد سفر ایمن و همچنین جذب سرمایه گذار به منطقه خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل راههای استان اردبیل را مستعد تبدیل شدن به بزرگراه و آزاد راه دانست و گفت: با پیگیری های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار پرتلاش استان اردبیل سعی داریم از شمال تا جنوب استان را به بزرگراه تبدیل کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی محورها از جمله محور سرچم - سراب و مشگین شهر نیز می توان آزادراه احداث کرد افزود : برای تبدیل کردن برخی از محورها به آزادراه به وزارت راه و شهرسازی فراخوان داده ایم که متاسفانه تابه امروز تمایلی در این خصوص از سوی پیمانکاران و سرمایه گذاران دیده نشده است

حیدری از پیگیری های مجدانه این اداره کل جهت اجرای این مهم خبرداد و گفت : تمام تلاش ما بر این است تا با واگذاری برخی پروژه ها به بخش خصوصی اجرای این پروژه مهم استان را در حوزه راه سرعت بخشیده و فعال تر کنیم.