شناسهٔ خبر: 115497 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی :

اختصاص سه بسته ویژه تسهیلاتی دولت برای مالکانی که اقدام به نوسازی واحدهای فرسوده می کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: سازندگانی که اقدام به نوسازی واحدهای فرسوده کنند از تسهیلات ویژه حمایتی کم برخوردار دولت بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در چهارمین روز از هفته دولت با حضور در مراسم افتتاح و بهره برداری همزمان از ۲ پروژه بازآفرینی شهری استان اردبیل "مدرسه ۶ کلاسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشکین شهر و سالن ورزشی ایران آباد اردبیل " گفت : یکی از اهداف بسیار مهم دولت مردمی سیزدهم حمایت از مستاجرانی است که می خواهند صاحب خانه شوند و یا مالکانی که می خواهند واحدهای فرسوده خود را نوسازی کنند.

وی با اشاره به اینکه در جهت ترغیب مردم نسبت به نوسازی واحدها سازندگان نیز باید برای شتابدهی به این مهم به کمک مردم بیایند افزود : با این اقدام علاوه بر مقاوم سازی و ایمن سازی واحدها در برابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی ، منجر به تولید و تامین مسکن های اضافی برای خانواده ها و یا زوج هایی که نیاز به مسکن دارند در کشور می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ارائه سه بسته تسهیلات ویژه کم بهره برای سازندگان و افرادی که می خواهند نسبت به نوسازی بافت های فرسوده خود اقدام کنند خبرداد و تصریح کرد : بسته اول ودیعه اسکان موقت برای مالکانی است که می خواهند در دوران نوسازی در جایی دیگر اسکان داشته و یا سازندگانی که می خواهند شراکت داشته باشند ارائه می شود.

آئینی میزان این ودیعه را در تهران ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۶۵ میلیون عنوان کرد و خاطرنشان شد: این افراد علاوه بر این می توانند از وام ودیعه اجاره مسکن نیز برای دوران جابجایی استفاده کنند.

وی در دوران نوسازی ، بهره مندی مالکان و سازندگان از تسهیلات قرض الحسنه نهضت ملی مسکن را برای این افراد یادآور شد و اظهار داشت : مبلغ این تسهیلات برای سازندگان در تهران۴۵۰ میلیون تومان ، کلان شهرها ۴۰۰ میلیون ، مراکز استان ها۳۵۰ میلیون و همچنین سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بازپرداخت این تسهیلات را ۲۰ ساله برشمرد و بیان کرد : این تسهیلات در سطح ملی است و خیلی از سازندگان به دلیل شرایط مناسب علاقمند به استفاده از این تسهیلات هستند که دولت نیز در جهت حمایت شرایط مناسبی را برای استفاده متقاضیان واجد شرایط فراهم کرده است تا بخاطر مشکل مالی هیچ مالکی در تنگنا نباشد.

وی از متقاضیانی که می خواهند نسبت به نوسازی مسکن و یا بافت های فرسوده خود اقدام کنند خواست جهت ثبت نام به درگاه اینترنتی راه و شهرسازی مراجعه کرده و با انتخاب گزینه بافت فرسوده نسبت به ثبت نام و ثبت اطلاعات اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در جهت حمایت از سازندگان و مالکان شرکت بازآفرینی شهری نیز از محل تسهیلات اشتغالزایی بسته حمایتی برای این افراد در نظر گرفته است افزود: مبلغ این تسهیلات همچون نهضت ملی مسکن برای تهرانی ها ۴۵۰ میلیون ، کلان شهرها ۴۰۰ و سایر استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت این تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ این تسهیلات را با سود صفر درصد دریافت می کنند گفت: دوره باز پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان که با سود صفر درصد ارایه می شود ۱۲ ساله است.

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران مابقی دوره بازپرداخت تسهیلات را مانند تسهیلات نهضت ملی ۲۰ ساله عنوان کرد.

آیینی از سازندگان و مالکان خواست با این شرایط مناسب فراهم شده نسبت به این امر مهم اقدام کرده و با شهرداری ها همکاری لازم را داشته باشند.