شناسهٔ خبر: 115518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد ؛

آماده سازی ۲۵ هکتار و احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در اردبیل

آماده سازی 25 هکتار و احداث 1000 واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در اردبیل در چهارمین روز از هفته دولت عملیات اجرایی آماده سازی ۲۵ هکتاری و هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردبیل آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)،  محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور درمراسم آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی این واحدها ، ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در تدبیر ویژه و اقدام عملی در خصوص ساخت مسکن های نهضت ملی برای افراد فاقد مسکن گفت : دغدغه خانه دار شدن و کاهش مستاجران در جامعه یکی از اولویت های دولت و مطالبات مردم در سراسر کشور است که در این زمینه دولت در راستای فراهم کردن شرایط ویژه است.

محمد مهدی اسماعیلی کلنگ زنی این تعداد واحد مسکونی را اقدامی پربرکت از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل دانست و افزود : امیدوارم با ساخت این واحدها در موعد مقرر یک ساله خانواده های فاقد مسکن و خصوصا زوج های جوان مشکل و نیازشان به مسکن جهت تشکیل خانواده حل شود.

وی با اشاره به اینکه سازندگی و کارجهادی به عرصه مدیریت کشور برگشته و با همت دولت وکار جهادی عوامل اجرایی ، پروژه های خوبی در همه استان ها در دست اجرا است تصریح کرد : علی رغم همه مشکلات و مانع تراشی هایی که بدخواهان مردم ایران تلاش کردند ایجاد کنند ، اما با همت و کار جهادی همه نقشه های آنها خنثی و هم اکنون ایران اسلامی در همه بخش ها با تکیه برمردم به پیشرفت های خود ادامه می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پروژه طرح نهضت ملی مسکن هزار واحدی را در یکی از بهترین مناطق شهر اردبیل اقدامی تحسین برانگیز و درخشان درکارنامه راه و شهرسازی استان اردبیل برشمرد و ادامه داد : این کار بزرگ حتما تاثیرات مثبتی به دنبال خواهد داشت و این نگاه متعالی دولت را می رساند که انشالله مسکن های جدید در مکان های مناسب برای افراد پیش بینی شود.

در ادامه این مراسم محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در کنار ساخت و توسعه راه و بزرگراه در استان یکی از اهداف بسیار مهم این اداره کل را ساخت مسکن در بهترین شرایط مکانی برای افراد نیازمند مسکن عنوان کرد و خاطرنشان شد : در همه شهرستان های استان اردبیل زمین مورد نیاز برای تولید این طرح ملی تامین شده و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی به آماده سازی ۲۵ هکتاری اشاره کرد و گفت: مساحت کل شهرک  ۲۵۰۰۰۰ هکتار بوده و برآورد هزینه آماده سازی۸۷۰ میلیارد ریال می باشد که در مدت ۱۲ ماهه توسط شرکت خاتم نگین سبلان به اتمام خواهد رسیدو

حیدری باشاره به اینکه پروژه ۱۰۰۰ واحدی شهرک نیایش اردبیل نیز در یکی از بهترین نقطه شهر انتخاب شده است ادامه داد : همه کاربری ها از جمله ساخت مسجد ، مراکز ورزشی درمانی و فضای سبز در این پروژه درنظرگرفته شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل زیربنای کل این پروژه هزار واحدی را ۱۲۵۰۰۰ مترمربع برشمرد و تصریح کرد : زیربنای مفید این واحدها ۹۵۰۰۰ مترمربع با برآورد هزینه احداث ۵۶۲۵ میلیارد ریال بوده و مبلغ تسهیلات۳۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

وی مدت پیمان این پروژه را ۳۶ ماه اعلام کرد و گفت: امیدوارم این پروژه مهم نیز با تلاش شبانه روزی پیمانکاران و همچنین همکاری مردم در تامین آورده خود در موعد مقرر تقدیم متقاضیان این طرح شود.