شناسهٔ خبر: 115519 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت وتوسعه راه‌های شرکت ساخت خبر داد؛

رفع گلوگاه ترافیکی شهر آمل و محور هراز

جاده هراز معاون ساخت وتوسعه راه‌ها از رفع گلوگاه ترافیکی شهر آمل و محور هراز و افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل هم‌زمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت وتوسعه راه ها از افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل هم‌زمان با هفته دولت خبر داد و گفت‌: در راستای تسهیل در اتصال و رفت و آمد به محور هراز، ساماندهی ترافیک و رفع گلوگاه ترافیکی میدان هزار سنگر به ویژه در مسیر محور هراز به سمت محمود آباد و بالعکس این پروژه با حضور استاندار مازندران و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

وی افزایش ایمنی، تعریض و بهسازی رمپ‌های طرفین را از دیگر اهداف احداث این تقاطع اعلام کرد و  افزود:‌ کاهش مصرف سوخت، رونق گردشگری و توسعه اقتصادی مناطق شمالی کشور و اصلاح طرح هندسی محدوده اجرایی پروژه  نیز بخش دیگری از مزایای بهره‌برداری از این تقاطع محسوب می‌شود.

کدخدازاده در خصوص ویژگی‌های فنی این پروژه اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل با رمپ های طرفین ۴.۵ کیلومتر طول دارد. طول پل ۲۰۰ متر بوده و دارای پنج دهانه ۳۰ متری و دو دهانه ۲۵ متری است و در آن ۱۲ ستون و ۹۶ شمع به کار رفته است.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت وتوسعه راه ها با اشاره به  ۱۴۰ هزار متر مکعب  عملیات خاکی در این پروژه خاطرنشان کرد: به منظور ساخت این پل ۳۸ هزار متر مکعب بتن ریزی و سه هزار مترمکعب حفاری شمع  صورت گرفته است و  در آن هزار و ۷۲۰ تن آرماتور و ۲۰ هزار تن آسفالت به کار رفته است.