شناسهٔ خبر: 115529 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت صورت گرفت؛

بهره‌برداری از دو پروژه زیرساختی راهداری در شهرستان خرم‌آباد

بهره‌برداری از دو پروژه زیرساختی راهداری در شهرستان خرم‌آباد همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، آیین افتتاح و بهره‌برداری از دو پروژه زیرساختی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، پروژه احداث و آسفالت محور روستایی گردشگری بیشه-چم چیت و روکش آسفالت حفاظتی اسلاری‌سیل محور فرعی خرم آباد-سپیددشت با حضور مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، مجدیان معاون برنامه‌ریزی فرمانداری خرم‌آباد، امام جمعه و بخشدار سپیددشت در محور بیشه_چم چیت برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه محورهای روستایی و گردشگری در بهبود شرایط معیشتی و محرومیت‌زدایی گفت: هفته دولت فرصتی برای حضور در جمع مردم مناطق روستایی و بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که خوشبختانه به برکت این نظام مقدس امروز شاهد توسعه زیرساخت‌های استان هستیم.

وی با اشاره به مشخصات فنی پروژه‌های مورد افتتاح اظهار داشت: همانطور که قول داده بودیم پروژه احداث و روکش آسفالت محور روستایی گردشگری بیشه_چم چیت که راه ارتباطی سپیددشت به دورود را ۱۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می کند، تا هفته دولت تکمیل شد. این پروژه به طول ۲۳ کیلومتر سال گذشته آغاز شد که ۱۱ کیلومتر آن اجرایی و ۱۲ کیلومتر باقیمانده آن در سال جاری احداث و به اتمام رسید و در این هفته به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید.

شیروانی خاطرنشان کرد: این محور، مسیر تردد اهالی شهرهای سپیددشت و شول‌آباد، دهستان چمسنگر و روستاهای ززماهرو و ده‌ها روستا در بخش‌های پاپی و شول‌آباد به شهرستان‌های دورود، ازنا و الیگودرز است و به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه سزار و آبشارهای زیبای بیشه و آبگرمه و رودخانه گهر و دره‌اسپر جزو زیباترین مسیرهای گردشگری استان به شمار می‌رود.

وی افزود: علاوه بر این، اجرای روکش آسفالت حفاظتی اسلاری‌سیل در محور فرعی خرم‌آباد_سپیددشت به‌طول ۱۲ کیلومتر دیگر پروژه‌ای است که به بهره‌برداری رسید و درمجموع ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این دو پروژه زیرساختی هزینه شده است.

در ادامه مجدیان معاون برنامه‌ریزی فرمانداری خرم‌آباد نیز با ابراز خرسندی از اجرای پروژه‌های زیرساختی راهداری در این شهرستان، به بیان اهمیت توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های حمل و نقل در پیشرفت اقتصادی منطقه و رفع بیکاری اشاره کرد.

لازم به ذکر است، عطرافشانی گلزار شهدا و تکریم خانواده معظم شهدای سپیددشت از دیگر برنامه‌ها در حاشیه این مراسم بود.