شناسهٔ خبر: 115557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی نوردوز:

تردد در پایانه مرزی نوردوز به علت ازدحام کامیون‌ها به کندی انجام می‌شود

تردد درپایانه نوردوز مدیر پایانه مرزی نوردوز با اعلام اینکه این پایانه باز بوده و تردد کامیون ها در جریان است، گفت: تردد در این پایانه به علت حجم بالای مبادلات و ازدحام کامیون‌ها به کندی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی محمد بایبوردی؛ مدیر پایانه مرزی نوردوز گفت  : در روزهای گذشته به علت خرابی دستگاه ایکس ری سمت ارمنستان، این کشور از ورود کامیون ها جلوگیری کرده بود و این مشکل موجب بروز ترافیک در پایانه مرزی نوردوز شده بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون این مشکل حل شده است، اظهار داشت: به علت بالا بودن حجم مبادلات، محدودیت محوطه مرزی طرف مقابل و کندی کنترل کامیون ها، ازدحام و ترافیک در پایانه مرزی نوردوز افزایش یافته است و تردد کامیون ها به کندی انجام می شود.

مدیر پایانه مرزی نوردوز با اشاره به اینکه میانگین تردد روزانه در پایانه مرزی نوردوز ۳۵۰ دستگاه کامیون است، گفت: با وجود کندی تردد کامیون ها در این پایانه، روز گذشته ۳۲۰ دستگاه کامیون از این پایانه تردد کرده اند.

بایبوردی، با تاکید بر فعال بودن بخش مسافر و کالا در پایانه مرزی نوردوز، ادامه داد: با پیگیری های انجام شده از سوی مدیران استانی و ملاقات با طرف ارمنی، وی قول مساعد داده تا حجم ورودی کامیون ها را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه صاحبان کالاها نیز ارمنی بوده و می خواهند زودتر به کالاهای خود دست یابند،  یادآوری کرد: تلاش می شود با همکاری دوطرف از ترافیک و ازدحام خودروها در این پایانه کاسته شده و تردد کامیون ها با سرعت بیشتری انجام شود.  

لازم به ذکر است که  نوردوز در ۶۰ کیلومتری شرق جلفا و در روبروی شهر آگاراک (مغری) جمهوری ارمنستان واقع شده است. پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.

این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال ۸۳ طراحی و اجرا شده و شامل ۲ سالن مسافری ورودی و خروجی با زیربنای سه هزار مترمربع در ۲ طبقه و سالن تجاری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و سایر کاربری های اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع است.