شناسهٔ خبر: 115563 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

لایروبی ۱۱۲ هزار مترمکعب از خلیج گرگان تاکنون/ روند پیشرفت کار در پروژه علاج‌بخشی و لایروبی کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان بسیار مطلوب است

خلیج گرگان معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: از حجم یک میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب پیش‌بینی شده تاکنون حدود ۱۱۲ هزار مترمکعب از خلیج گرگان لایروبی شده و امیدوارم با تداوم این روند لایروبی قسمت اولیه قبل از آغاز فصل بارندگی به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا الهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، در جمع مدیران استان اظهار کرد: از حجم یک میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب پیش‌بینی شده تاکنون حدود ۱۱۲ هزار مترمکعب از خلیج گرگان لایروبی شده و امیدوارم با تداوم این روند لایروبی قسمت اولیه قبل از آغاز فصل بارندگی به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۴ بیل مکانیکی و ۲۸ کمپرسی مصالح در منطقه موردنظر فعالیت می‌کنند تا لایروبی کانال‌های موردنظر انجام شود، بیان کرد: درخواست تخصیص مرحله دوم اعتبارات انجام شده و امیدوارم این مهم به زودی انجام شود تا برای تداوم روند پروژه با مشکل مواجه نشویم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی متذکر شد: تاکنون برای تخصیص اعتبارات مشکلی نداشتیم و پیش‌بینی ما این است که جذب اعتبارات در ۶ ماهه نخست سال انجام می‌شود.

لایروبی ۱۱۲ هزار مترمکعب از خلیج گرگان تاکنون/ روند پیشرفت کار در پروژه علاج‌بخشی و لایروبی کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان بسیار مطلوب است

الهیار روند پیشرفت کار در پروژه علاج بخشی و لایروبی کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان را بسیار مطلوب خواند و متذکر شد: روند کار مجموعه دایک‌های حفاظتی نیز در حال انجام است و با تعیین تکلیف دایک سه و چهار دیگر در حوزه دایک‌ها و دپوی مصالح مشکلی نداریم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکل خاصی در لایروبی خلیج گرگان وجود ندارد و پروژه با شتاب خوبی در حال انجام است.