شناسهٔ خبر: 115567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفرهای اربعین انجام خواهد شد

اجرای پویش همراهان سفر ایمن در استان مرکزی

استدیو اربعین مرکزی پویش همراهان سفر ایمن همزمان با سفرهای اربعین بمدت ۲۰ روز برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران و کاربران جاده‌ای توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی از راه اندازی پویش همراهان سفر ایمن همزمان با سفرهای اربعین خبر داد و افزود: در راستای تحقق اهداف مسئولیت های اجتماعی برای ایجاد بستری ایمن برای کاربران جاده‌ای این پویش در محور سلفچگان - اراک به همت روابط عمومی این اداره کل برگزار خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را ترغیب کاربران جاده‌ای در ایام پیک سفرهای اربعین برای توقف و استراحت در مکان‌های مناسب تحت عنوان مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی بعلت جلوگیری از شتابزدگی در رانندگی و استراحتی کوتاه در طول سفر عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه موفق اجرای این طرح در ایام عید نوروز برای تشویق مسافرین برای استراحت در طی مسیر، تصمیم بر اجرای پویش همراهان سفر ایمن در ایام اربعین نیز گرفته شده است تا انشاالله گامی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای برداشته شود.

وی گفت: برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرای این طرح، القای نکات ایمنی در رانندگی برای مسافرین در کنار برنامه‌های فرهنگی با محتوای فرهنگ عاشورایی و پیاده‌روی اربعین است که بر اساس برنامه‌ریزی شورای فرهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی توسط کارشناسان ایمنی و هنرمندان بومی استان برای کاربران جاده‌ای بویژه زائران بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ارائه خواهد شد.

جهانی اظهار داشت: محل اجرای این پویش در کنار یکی از مهم‌ترین مواکب استان مرکزی است که با برنامه‌های پیش بینی شده به یکی از مهم‌ترین مرکز اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی استان مبدل خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با پیشبرد اهداف اجرایی پویش همراهان سفر ایمن در استان ضمن اینکه زائران و مسافران آگاهانه به سفر خود ادامه خواهند داد افزود: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همراهی رانندگان و سایر سرنشینان خودروها امیدواریم زائرین محترم سفری ایمن در پیش داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد هموطنان برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها و کسب اطلاع از خدمات جاده‌ای شامل محل پمپ بنزین ها، استراحتگاه ها، مواکب، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، راهدارخانه‌ها، مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، سرویس‌های بهداشتی و... میتوانند براحتی از طریق اپلیکیشن ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و یا تماس با شماره تلفن شبانه روزی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در سراسر کشور از خدمات مورد نیاز بهره برده و با استفاده تلفن همراه هوشمند خود توسط این اپلیکیشن با اتصال به دوربین‌های نظارت تصویری مسیر مورد نظر خود را بصورت آنلاین رصد نمایند.

وی زمان شروع این طرح را از دهم تا پایان شهریور ماه اعلام کرد و گفت: یکی دیگر از اجزای این پویش در استان مرکزی ابتکار راه اندازی استودیو اربعین در مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است که با افزایش اپراتورهای این مرکز ضمن پاسخگویی مناسب به کاربران جاده‌ای روزانه طی چندین نوبت آخرین وضعیت سفرهای اربعین از طریق سایت و شبکه‌های مجازی در اختیار و با هم افزایی صدا و سیمای استان از شبکه آفتاب پخش خواهد شد.