شناسهٔ خبر: 115572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به میزبانی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام گرفت؛

برگزاری کمیته زنان و دفاع مقدس خراسان جنوبی

کمیته زنان دفاع مقدس خراسان جنوبی.jpg کمیته زنان و دفاع مقدس استان به میزبانی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، در پنجمین روز از هفته دولت کمیته زنان و دفاع مقدس خراسان جنوبی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد .

در ابتدای جلسه حسین عباسی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل ضمن عرض خوش آمد گویی و تبریک هفته دولت و روز کارمند گفت:  مادران و  زنان این سرزمین در هشت سال دفاع مقدس، همچون سربازان گمنامی بودند که با تحمل درد دوری  همسران و  فرزندان خود را به میدان جنگ رهسپار کردند و همواره پشتیبان آنان بودند که و در کمک‌رسانی به رزمندگان پیشگام بودند.

وی در ادامه افزود: تجلیل و تکریم بانوان در حوزه دفاع مقدس وظیفه ای است که نباید از آن غفلت کرد و این اداره کل نیز همسو با دفتر  بانوان استانداری در این زمینه اقدام می کند.

فرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دفتر امور بانوان استانداری مسئولیت کمیته امور بانوان دفاع مقدس را دارد، اظهار کرد: در اجرای برنامه های دفاع مقدس باید سعی شود از رویکرد کلیشه ای خارج و کار اندیشه ای انجام داد.

وی عملکرد و فعالیت های اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان در حوزه بانوان و عفاف و حجاب را مطلوب و موثر دانست و افزود: با توجه به توانمندی بانوان در اجرای برنامه ها باید با اجرای برنامه های مختلف، تغییر رویه در افکار را ایجاد کنیم، و حقی را که شهیدان بر ما دارند را با فرهنگ تکریم خانواده معزز آنان ترویج دهیم.

اسدزاده با اشاره به تصویب طرح پرستار بی نشان افزود: در قالب این طرح توجه ویژه به همسران جانبازان شده و در برنامه های اجرایی ادارات نیز سعی شود همراه با مجموعه ایثارگری اداره به دیدار همسران جانبازان بروید.

وی با اشاره به اینکه در برنامه های هفته دفاع مقدس فرزندان خانواده های کارکنان نیز حضور پیدا کنند، تاکید کرد: از تمام توان مجموعه دستگاه اجرایی استفاده شود و با یک هم افزایی به این حوزه ورود پیدا کنید.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به توجه ویژه به طرح مهرواره، یادآور شد: تلاش مجموعه راهداری استان در زمینه ارتقا فرهنگ ایمنی و کاهش تصادفات اقدام موثری در حفظ جمعیت جوان و فعال کشور است که نصب پیام های فرهنگی در بیلبورد های جاده ای بخشی از این اقدامات است.

در این جلسه طیبه خسروی نیا، مشاور بانوان و خانواده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عملکرد یکساله راهداری و حمل و نقل جاده ای را در حوزه های مختلف بانوان مطرح کرد.

در پایان جلسه سرهنگ کاظمی، جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با حضور در  جلسه، عنوان کرد: بانوان به عنوان کانون و محورخانواده، می‌توانند در ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و کاهش حوادث نقش اساسی داشته باشند.

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با  اشاره به طرح بانوان فرهنگیار ترافیک تصریح کرد: این طرح در راستای جامعه محوری با رویکرد فرهنگ‌سازی عمومی ، بازآموزی قوانین رانندگی و ترویج فرهنگ ترافیکی و کاهش حوادث جاده ای و انظباط جاده ای عملیاتی شده است.

در ادامه جلسه حکم فرهنگ یار ترافیک به مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری استان اهدا شد و مقرر شد برای کلیه مشاورین امور بانوان در دستگاه های اجرایی استان احکام جداگانه ای صادر گردد.

در پایان این جلسه مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری و جمعی از بانوان، از  مرکز مدیریت راه های استان بازدید و یا فعالیت ها و اقدامات این مرکز آشنا شدند.