شناسهٔ خبر: 115592 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد پایش مصوبات سفر ریاست جمهوری مطرح شد؛

ابلاغ ۲۷ مصوبه به وزارت راه و شهرسازی حاصل ۳۱ سفر استانی/تصویب بیش از ۱۱۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه برای سال‌های ۱۴۰۱تا ۱۴۰۳

ببینید | برگزاری سیزدهمین جلسه ستاد پیگیری و پایش مصوبات سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری طی ۳۱ سفر استانی رئیس جمهور، ۲۷ مصوبه با ۴۴۱ بند حاوی ۵۶۴ تکلیف برای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیزدهمین جلسه ستاد پایش مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه راه و شهرسازی به ریاست امیرمحمود غفاری، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و با حضور سازمان‌ها، شرکت‌ها و معاونت‌های ستادی تابعه وزارت راه و شهرسازی برگزار و آخرین وضعیت عملکردی و اعتباری مصوبات سفر توسط مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت‌خانه ارائه شد.

در این جلسه بررسی عملکرد مصوبات سفرهای استانی با تاریخ اتمام منتهی به سال ۱۴۰۰، بررسی عملکرد اعتبارات مصوب از محل منابع داخلی، بررسی عملکرد مصوبات سفر از محل مسئولیت اجتماعی نفت، فروش اموال و املاک دستگاه‌های تابعه و سایر منابع اعتباری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه هر یک از سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به تفصیل آخرین وضعیت عملکردی و همچنین چالش‌های پیش رو در تحقق برخی از بندهای مصوبات سفر ریاست جمهوری را ارائه کردند.

ابلاغ ۲۷ مصوبه و ۵۶۴ تکلیف به وزارت راه و شهرسازی در ۳۱ سفر استانی رئیس جمهور

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت اعتباری و عملکردی مصوبات سفر در دولت سیزدهم و اشاره به اهتمام ویژه این وزارتخانه در تحقق تکالیف حوزه خود، گفت: از ۳۱ سفر انجام شده تاکنون تعداد ۲۷ مصوبه سفر به این وزارت ابلاغ شده که این تعداد مصوبه در مجموع با ۴۴۱ بند در برگیرنده ۵۶۴ تکلیف برای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه است.

وی افزود: این تکالیف از طریق سامانه پایش مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور به دستگاه‌های تابعه ارجاع شده و دستگاه‌ها موظف به ثبت و درج آخرین اقدامات و عملکردهای مربوطه به صورت ماهانه در سامانه مزبور هستند.

غفاری در توضیح سامانه مذکور گفت: این معاونت با تعهد کامل به تلاش حداکثری برای تحقق منویات ریاست محترم جمهور به منظور تحقق هرچه سریع­تر اهداف تعیین شده در سفرهای استانی وتعهدات پیش‌بینی شده در مصوبات ابلاغی، از سال گذشته همزمان با اوج سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری، با بسیج امکانات و صرف قریب به ۵۰۰ نفر- ساعت کار کارشناسی و جلسات متعدد مدیریتی، نسبت به طراحی و راه‌اندازی و عملیاتی کردن سامانه «پایش مصوبات سفرهای استانی» اقدام کرده است.

وی هدف این سامانه را پایش روزآمد و هوشمندانه مصوبات سفرهای استانی و رفع سریع هرگونه موانع احتمالی در تحقق به موقع مصوبات سفرهای استانی اعلام کرد.

تصویب بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه در سفرهای استانی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف در سفرهای استانی رئیس جمهور محترم برای حوزه راه و شهرسازی طی سال‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۳ تصویب شده و برای ۲۷ استان ابلاغ اعتبار صورت گرفته است.

دستاوردهای سفرهای استانی دولت در حوزه راه

غفاری ادامه داد: هم اکنون  ۷۲ کیلومتر بزرگراه و باند دوم با اعتباری بالغ بر ۲۵۸ میلیارد تومان، ۹ پروژه رفع نقاط پرحادثه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان، ۳۹ پروژه احداث و آسفالت راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان و تکمیل دو ایستگاه هواشناسی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از تعهدات سفر ریاست محترم جمهوری در سال ۱۴۰۰ محقق و آماده بهره‌برداری شده است.