شناسهٔ خبر: 115600 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی در شهرهای جدید/ پیگیری عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد گام نخست

علیرضا جعفری جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل شهرهای جدید به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر پیگیری عملیات اجرایی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید، جلسه‌ای با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و با دستور کار «بررسی مصوبات جلسه قبلی با محوریت آخرین وضعیت پالایش متقاضیان و تسهیلات بانکی، پیگیری عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد گام نخست، تامین زمین گام دوم عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید» به صورت ویدئوکنفرانس با مدیران عامل شهرهای تابعه برگزار شد.

جعفری در این جلسه با تأکید بر مدیریت زمین در حوزه اجرای طرح نهضت ملی و استفاده از نظام تشویقی و انگیزشی به منظور تسریع هرچه بیشتر روند اجرای اقدامات بیان کرد: تمامی شهرها موظفند تا پایان هفته آینده بانک اطلاعاتی مربوط به ثبت نام و ساخت و عملیات اجرایی پروژه‌ها را تکمیل و به‌روزرسانی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اضافه کرد: هرچه سریعتر تمامی شرکت‌های تابعه زیرساخت و نیروهای انسانی خود را برای این اقدام فراهم کنند.

این مقام مسئول همچنین افزود: حوزه اجرایی اعم از مدیریت متقاضیان، بخش شهرسازی، تعریف پروژه‌ها و تعیین تکلیف پیمانکاران به جدیت دنبال شده و گزارش منظم به ستاد ارائه شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تلاش داریم ضمن پیشبرد با قدرت ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی در گام اول تا پایان شهریورماه ۱۰۰ هزار واحد دیگر را نیز تعیین تکلیف کنیم گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در این طرح تا پایان سال در شهرهای جدید آغاز و در دستور کار قرار گیرد.

جعفری ادامه داد: تمامی مجموعه‌های در ارتباط با ساخت پروژه‌های نهضت ملی که با شرکت‌ها دارای تفاهمنامه هستند به عنوان پتانسیل و ظرفیت در این مسیر محسوب شده و می‌توانند در کنار داوطلبان در فراخوان‌ها شرکت کنند.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، در این جلسه مدیران عامل تمامی شهرها آخرین وضعیت اجرایی خود در طرح مذکور را طی گزارشی ارائه داده و درخصوص مشکلات و مسائل پیش رو با مجموعه ستاد مذاکره کردند.