شناسهٔ خبر: 115607 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام شد؛

برگزاری نشست مشترک سازمان پدافند غیرعامل و شرکت فرودگاه‌ها

نشست مشترک سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و سیدی معاون وزیر راه و شهرسازی نشست مشترک رئیس سازمان پدافند غیرعامل و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پیرامون صنعت فرودگاهی و هوانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ نشست مشترک سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و سیدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پیرامون صنعت فرودگاهی و هوانوردی برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، سیدی به تشریح فعالیت‌های شرکت و اقدامات انجام شده در حوزه ناوبری و سامانه های فرودگاهی پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به قدمت فرودگاه بین المللی مهرآباد و جایگاه این فرودگاه در سطح منطقه خاورمیانه گفت: این فرودگاه در سال ۱۳۰۷، و درست در زمانی که هیچ یک از فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس ساخته نشده بود، ایجاد و در سال ۱۳۳۷ ترمینال یک آن به بهره برداری رسید و امروز این فرودگاه با توجه به اعزام و پذیرش ۱۵ میلیون مسافر و حجم ترافیکی که دارد نیازمند یک ترمینال در شان نظام، پایتخت و مسافران است.

سیدی با بیان موانع موجود در توسعه فرودگاه مهرآباد خواستار تعامل سازمان ها و ارگان های مستقر در این فرودگاه برای توسعه هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه وضعیت شبکه راداری کشور را مناسب توصیف و از همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان برای تولید رادار خبر داد و گفت: این دانشگاه صنعتی در حال حاضر مشغول ساخت رادار برای فرودگاه آبادان است.

معاون وزیر راه در ادامه با اشاره به مقوله ایمنی و الزامات سازمان جهانی هواپیمایی کشوری از فرودگاه‌ها به عنوان مناطق حیاتی و حساس یاد کرد و گفت: موضوع امنیت سایبری در دستور کار اداره کل حراست و امنیت فرودگاهی قرار گرفته است.

در ادامه نیز سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تهدیدات سایبری و نقش پدافند غیرعامل در کاهش این تهدیدات گفت: می بایست به سمت بومی شدن سامانه های سایبری و الکترونیکی حرکت کنیم و آسیب های آن را شناسایی، برطرف و راهکارهای لازم را ارائه کنیم.

وی با دسته بندی آسیب های موجود به سه بخش گفت: در این راستا دستورالعمل های لازم تهیه شده و اجرای آن ضروری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بر آمادگی کلیه دستگاه‌های کشور در برابر حملات سایبری به ویژه فرودگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در این راستا باید برنامه های مشترک برگزار کرد و نباید از آموزش غافل شد.

سردار جلالی در بخش دوم صحبت های خود بر آمادگی دستگاه‌ها در برابر حوادث و اجرای حداقل یک مانور در هریک از فرودگاه‌ها در سال تاکید کرد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ پس از این نشست سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل از مرکز کنترل فضای کشور و پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد بازدید کرد.