شناسهٔ خبر: 115623 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش بادهای شدید در منطقه زابل طی ۳ روز آتی/ گردوغبار دوباره مهمان خوزستانی‌ها، ایلامی‌ها و کرمانشاهی‌ها می‌شود

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از حاکم شدن جوی آرام و پایدار بر بیشتر مناطق کشور تا شنبه آینده خبر داد و در عین حال گفت: در همین مدت در شمال سیستان و بلوچستان (منطقه زابل) شاهد وزش بادهای شدید و در خوزستان، ایلام و کرمانشاه نیز شاهد پدیده گرد و غبار خواهیم بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی امروز سه‌شنبه هشتم شهریورماه و نیز روزهای آتی، گفت: از امروز تا روز شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت اما طی این مدت در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل در بعضی از ساعات وزش باد و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: همچنین طی این مدت در استان‌های مرکزی در غرب و جنوب غربی از جمله خوزستان، ایلام و کرمانشاه در بعضی ساعات پدیده گرد و غبار را شاهد خواهیم بود که این شرایط سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش کیفیت دید افقی خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: آسمان تهران هم امروز صاف است و گاهی هم شاهد وزش باد خواهیم بود. بیشینه دما در گرم‌ترین ساعت در تهران به ۳۳ درجه بالای صفر خواهد رسید و فردا هم بیشینه دما همین مقدار خواهد بود. ضمن اینکه امروز کمینه دما در تهران به ۲۱ درجه بالای صفر رسید و فردا هم همین کمینه دما را در پایتخت تجربه خواهیم کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: خنک‌ترین مرکز استان کشور، شهرکرد بود با حداقل دمای ۴ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان هم اهواز با ۴۵ درجه بالای صفر بود.