شناسهٔ خبر: 115651 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:‌

صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین ۲۱ درصد افزایش یافت

بارهای ترافیکی رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، ابراهیم شنوافلاح گفت:در پنج ماهه نخست امسال هزار و ۲۴۷ پروانه عبور بارهای ترافیکی در این استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هزار و ۳۶ پروانه ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: بارهای ترافیکی به آن دسته از بارهایی گفته می شود که از نظر ابعاد، وزن و طول و ارتفاع دارای مقادیری بیش از حد استاندارد هستند و حمل و جابه‌جایی آنها در شرایط عادی مجاز نیست چون موجب حوادث و خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی می‌شوند.

به گفته شنوافلاح در پروانه‌ عبور بارهای ترافیکی به منظور ارتقای ایمنی و حفاظت از جاده و جلوگیری از بروز اختلال در تردد سایر وسایل نقلیه مواردی چون سرعت و مسیر مجاز، ساعت حرکت و مقررات دیگر بسته به نوع و وزن و ابعاد و ارتفاع بار درج می شود که راننده ملزم به رعایت آنها است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در استان قزوین پایانه بار شهید سلیمانی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبیک ۲ متولی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی هستند و ماهانه به‌طور میانگین ۲۰۰ پروانه عبور صادر می‌کنند.