شناسهٔ خبر: 115652 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد؛

افتتاح ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار در بهشهر

ایستگاه هواشناسی مدیرکل هواشناسی استان مازندران از افتتاح و بهره‌برداری ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار بیشه‌بنه بهشهر در استان مازندران طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی استان مازندران اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ایستگاه اقلیم شناسی خودکار بیشه‌بنه بهشهر پس از هماهنگی‌های لازم با سازمان هواشناسی کشور و دریافت کد از اداره کل شبکه با حضور امام جمعه، فرماندار و نماینده ولی فقیه بهشهر و مقامات محلی بدست پدران عزیز دو شهید گرانقدر افتتاح شد.
مدیرکل هواشناسی مازندران خاطر نشان کرد: ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار بیشه‌بنه بهشهر دارای پنج سنسور فعال شامل دما، رطوبت، سمت و سرعت باد و بارش است که قابلیت افزایش پارامترهای جدید را دارد.
رضوی با بیان اینکه هواشناسی مازندران با ۷۷ ایستگاه باران سنجی، سینوپتیک و اقلیم‌شناسی به مردم خدمات ارائه می‌دهد، افزود: این ایستگاه، ۶۰ روستای فعال در کشاورزی و دامداری و حوضه آبریز دو رودخانه اصلی مازندران ( زارم رود و نکارود) را پوشش می‌دهد.
به گزارش سازمان هواشناسی کشور، راه‌اندازی و استقرار ایستگاه هواشناسی به منظور پایش باران‌های شدید در جلوگیری از حوادث ناشی از بروز سیل در این مناطق راه‌اندازی شد.