شناسهٔ خبر: 115663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت

جاده های استان اردبیل روشن شد

سیستم روشنایی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت ۸/۵ کیلومتر سیستم روشنایی در مقاطع مه گیر استان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی در مراسم بهره برداری از این طرح ها در محور اردبیل سرچم افزود: با تلاش راهداران این میزان روشنایی در تقاطع فرودگاه اردبیل و محور اردبیل سرچم محدوده گردنه کجل ایجاد و با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان افتتاح و تقدیم مردم شریف شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۸۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل مجهز به سیستم روشنایی است تصریح کرد: با در نظر گرفتن طول راه های دارای سیستم روشنایی نسبت به طول راههای تحت نظارت بدون محاسبه راه های روستایی، استان اردبیل به لحاظ مجهز بودن راهها به سیستم روشنایی رتبه نهم را در بین استان های کشور دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از ایجاد سیستم روشنایی بصورت نقطه ای در ۲۸ نقطه از محورهای پرحادثه و مه گیر استان خبر داد.

هاشمی گفت: برای ارتقای ایمنی راه های ارتباطی ایجاد روشنایی به صورت نقطه‌ای در نقاط حساس و پرحادثه در اولویت ‌برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی با اشاره به نصب بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ عدد چراغ روشنایی در جاده ها و ۱۴ دستگاه تونل استان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۰ عدد چراغ چشمک زن خورشیدی، برقی و پلیسی در تقاطع ها و نقاط پرحادثه استان تعویض یا نصب شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل یادآور شد: ۳هزار و ۷۵۰ مورد خاموشی هوایی با تلاش شبانه روزی اکیپ نگهداری سیستم روشنایی رفع ، هزارو۲۰۰ متر کابل کشی بین پایه های روشنایی انجام و ۸۰۰ عدد فیوز، ترانس، استاتر و لامپ سدیمی تعمیر و تعویض شده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: اکیپ های راهداری استان اردبیل شبانه روز در راستای ارتقای ایمنی ۶ هزارو ۳۷۲ کیلومتر حوزه استحفاظی تلاش می کنند و با همه توان در میدان عمل مشغول انجام وظایف مربوط به نگهداری راهها هستند.