شناسهٔ خبر: 115670 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی؛

ششمین مدرسه عالیشهر به‌زودی به فضای آموزشی این شهر جدید اضافه می‌شود

مدرسه عالیشهر مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه شهر جدید عالیشهر با ۸۷ درصد پیشرفت به زودی اماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

جهانبخش تل اشکی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت تامین فضاهای آموزشی در این شهر، گفت: وضعیت فضای آموزشی در شهر جدید عالیشهر تا پیش از سال ۹۶ بسیار نامناسب بود که با حمایت‌هایی که از سوی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و استان صورت گرفت، عملیات اجرایی ۶ مدرسه در این شهر آغاز شد که از این تعداد ۵ مدرسه بهره‌برداری شده و یک مدرسه دیگر نیز به زودی به سرانه فضای آموزشی عالیهشر اضافه خواهد شد.

تل اشکی ادامه داد: با تحقق این مهم سرانه آموزشی عالیشهر به متوسط سرانه آموزشی استان نزدیک می‌شود ولی با این وجود همچنان نیاز به احداث فضای آموزشی جدید در شهر جدید عالیشهر احساس می‌شود.

وی درباره مختصات پروژه ششمین مدرسه شهر جدید عالیشهر که هم‌اکنون در دست احداث است، عنوان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۹۶۳ مترمربع  و با زیربنای ۱۸۶۴ مترمربع در دو طبقه و ۱۲ کلاس برای مقطع ابتدایی عملیاتی شده است.

ششمین مدرسه عالیشهر به‌زودی به فضای آموزشی این شهر جدید اضافه می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر ادامه داد: این مدرسه ۱۲ کلاسه به عنوان یکی از نیازهای ضروری شهر عالیشهر است که با سبک و معماری بومی بوشهر طراحی و به زیبایی محله نیز افزوده است.

تل‌اشکی با اشاره به هزینه کرد ۷۱ میلیارد ریالی در این پروژه، افزود: در این راستا پیش بینی می‌شود پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه عالیشهر با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام برسد.

وی ادامه داد: با وجود کمبود منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها شهر جدید عالیشهر سعی بر آن شده تا با پیگیری از مسئولین ذیربط استانی و حمایت‌های شرکت عمران شهرهای جدید کشور پروژه‌ها همواره فعال باشند.

ششمین مدرسه عالیشهر به‌زودی به فضای آموزشی این شهر جدید اضافه می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: عالیشهر در طول این چند سال رشد چند برابری در حوزه‌های مختلف را تجربه کرده و امید است با اتمام پروژه‌ها رضایتمندی بیشتری نسبت به گذشته برای شهروندان ایجاد شود.