شناسهٔ خبر: 115707 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان با سرمایه گذاری خوبی در حال اجرا است/ ساخت مدارس در پروژه ها

زنجان هفته دولت استان زنجان با استناد به آمار و اعداد و گفته وزرا و مقامات کشوری به عنوان استان پیشتاز در اجرای کمی و کیفی در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن است، روندی که با تلاش مدیریت و مجموعه کارکنان راه و شهرسازی و با ورود سازنده و تاثیرگذار سرمایه گذاران این حوزه محقق شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،در هفته دولت، آئین عملیات آماده سازی ۲۹۲ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان با حضور وزیر دادگستری کلنگ زنی شد. در این راستا ۳۰ هکتار در منطقه مهر آرا زنجان،کوی ثمین ۲ به مساحت ۱۱۰ هکتار،ابهر ۲۰ هکتار،هیدج ۶۸ هکتار،سلطانیه ۲۰ هکتار ،آببر ۳۹ هکتار و خرمدره ۶ هکتار واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن ساخته می شود و اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ها دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است. 

همچنین کلنگ ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن همزمان با هفته دولت با حضور وزیر دادگستری،نماینده ولی فقیه در استان و همچنین استاندار زنجان و سایر مسئولین استانی به زمین زده شد که از این تعداد ۷ هزار واحد مسکونی در شهرستان زنجان ساخته خواهد شد و مابقی هم به تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ واحد در شهرستانهای ابهر،خرمدره ،سلطانیه و طارم ساخته می شود. 

در اجرای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان هفت باب مدرسه در شهرک های جدید الاحداث حاشیه، پروژه اقدام ملی مسکن شهر زنجان ساخته خواهد شد که از این تعداد دو باب مدرسه در کوی زنگان،یک باب در کوی مهرآرا،یک باب مدرسه در کوی ارغوان و سه باب مدرسه در کوی زیتون ساخته می شود. 

اجرای این پروژه که در منتهی علیه ضلع غربی شهر زنجان واقع شده است با هدف اصلی کاهش نابرابری فضایی و ایجاد توازن بین غرب و شرق زنجان در حال انجام است.

زنجان امکانات رفاهی پروژه های مسکن را  مدبرانه اجرا می کند 

در این مراسم کلنگ زنی که وزیر دادگستری حضور داشت گفت:  استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار فعال است و این استان رتبه یک کشوری از حیث تهیه زمین و ساخت مسکن را از آن خود کرده است و برخی از استان‌ها رتبه بالایی در تهیه زمین دارند ولی استان زنجان در تهیه زمین و هم شروع ساخت عملکرد بسیار خوبی دارد.

حسین امین رحیمی با بیان اینکه در اجرای پروژه  نهضت ملی مسکن به امکانات فرهنگی و تفریحی هم توجه شده است،بیان داشت: امروز همزمان با احداث ساختمان‌های طرح نهضت ملی در استان زنجان، ساخت مدرسه، پارک و مجتمع‌های تجاری که مورد نیاز مردم است آغاز می‌شود و زمانی که مردم ساکن شدند از امکانات جانبی لازم برخوردار بوده و راحت باشند.

وی با بیان اینکه امیدوارم استان زنجان که در احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن جلوتر از همه استان‌ها است زودتر این واحدهای مسکونی را به مرحله بهره برداری برساند،افزود:شعار جدی رئیس جمهور ساخت ۴ میلیون مسکن در سطح کشور طی چهار سال است. 

تدبیر مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان باعث اجرای بهتر پروژه ها ی مسکن شده است 

وزیر دادگستری ساخت مسکن را کار بسیار سختی اعلام کرد و متذکر شد: ساخت تعداد زیاد مسکن بسیار سخت است ولی در استانی همچون زنجان با درایت و همدلی مسئولین و مدیریت درست مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان برنامه‌ها طوری پیش بینی شده که اطمینان حاصل شد که قبل از اتمام دوره اول ریاست جمهوری قول ساخت مسکن محقق می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه برنامه‌های مسکن در این استان  با همدلی و برادری به سامان رسیده است،افزود: نماینده ولی فقیه در استان نیز یک انسان فرهیخته و نقش پدری دارند و باز هم در اجرای طرح همراهی و راهنمایی‌های لازم را انجام دهند.

وی اتحاد و برادری را مولفه مهم در پیشبرد کارها عنوان کرد و افزود: اختلاف باعث می‌شود بیشترین ضرر را مردم متحمل شوند.

وزیر دادگستری با تاکید براینکه مسکن مهم بوده و نیاز انسان‌ها به چیزهای مختلف است،گفت: مسکن حداقل نیاز یک زندگی است و ازدواج هم به مقوله مسکن بسیار ربط دارد.

رحیمی اجرای پروژه‌های مسکن را مهم دانست و گفت: از مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان که تمام امکانات لازم را فراهم کردند قدردانی می‌کنم چرا که تدبیر ایشان باعث شده برنامه نهضت ملی مسکن بهتر جلو برود و متاسفانه در برخی از استان‌ها مردم گرفتار بی تدبیری برخی از مسئولین هستند که مسکن ساخته شده ولی امکانات لازم همچون پارک، مدرسه و غیره مهیا نشده است.

وی یاد آورشد: وظیفه مسئولین است تمام امکانات را به صورت کامل و تمام برای اجرای نهضت ملی مسکن فراهم کنند و تدبیر و مدیریت مدیرکل راه و شهرسازی استان، استاندار زنجان را در اجرای نهضت ملی مسکن  به هیئت دولت مطرح خواهم کرد چرا که ساخت مسکن برای مردم شعار اصلی رئیس جمهور است.

اجرای پروژه های مسکن با مولد سازی جلو می رود

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بدون بودجه دولتی و با مولد سازی کارهای مسکن را جلو می‌برد،گفت: این باعث می‌شود مردم دلگرم شوند و این بسیار مهم است.

رحیمی با بیان اینکه اعتقاد دارم برادری و تعامل کارها را جلو می‌برد و این مهم باعث هم افزایی بیشتر و پیشبرد برنامه می‌شود،افزود: امیدواریم این همدلی و همراهی با قوت بیشتر در استان تداوم داشته باشد تا طرح نهضت ملی مسکن با روال بسیار خوبی جلو برود و ما هم در دولت حمایت لازم از استان را داریم تا ساخت مسکن به خوبی جلو برود.

مدیرکل راه  و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سهم استان زنجان از ۵۰ هزار واحد به ۷۰ هزار واحد افزایش یافته است،افزود: این تعداد واحد مسکونی طی چهار سال ساخته می‌شود و طبق برنامه‌ای که در طرح ملی مسکن برای استان زنجان ابلاغ شده بود، به لحاظ برش جمعیتی سهم استان ۵۰ هزار واحد بود ولی به علت برنامه ریزی های آمایشی و کلانی که در کشور اتفاق افتاد این سهم به ۷۰ هزار واحد رسید.

مسعود بیات منش ابراز داشت: در بخش شهری ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی، بافت فرسوده، تعاونی‌ها و حمایتی تقسیم بندی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته خواهد شد،افزود: این تعداد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و با نوسازی خانه‌های روستایی اتفاق خواهد افتاد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، به روند اجرایی فاز اول و دوم طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: فاز اول این پروژه‌های مسکونی طی سال گذشته در سفر رئیس‌جمهور به استان با مجموع ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در مرحله اجرا است و بخشی از این واحدها نیز از پایان امسال واگذار خواهد شد و مابقی واحدها هم تا پایان سال آینده (۱۴۰۲) تحویل متقاضیان خواهد شد و در فاز دوم نیز تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در هفت نقطه استان برنامه ریزی شده بود و سهمیه چهار سال شهر زنجان با برنامه ریزی های انجام شده پر می‌شود.

بیات منش با بیان اینکه اگر بتوانیم در شهر زنجان زمین تامین کنیم و مجوز از وزارت راه و شهرسازی را اخذ کنیم، این روند اجرایی با قوت ادامه خواهد داشت،گفت: در قوانین و آئین نامه بودجه ۱۴۰۱ که پیش بینی شده و با توجه به منابع مولد سازی هایی که وزارت راه و شهرسازی از منابع داخلی انجام می‌دهد، تمام هزینه‌های آماده سازی را برای این پروژه‌ها تامین کنیم تا بار مالی بر دوش مردم نیفتد و امروز عملیات آماده سازی ۲۹۳ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و عملیات احداث هفت باب مدرسه در شهرک‌های جدید الاحداث در استان آغاز خواهد شد.

پر شدن شکاف موجود در قالب شهری در اجرای پروژه های مسکن

وی به اجرای همزمان هفت مدرسه برای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و یاد آورشد: با تاکید استاندار زنجان و همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اجرای همزمان ۷ مدرسه در مناطق طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان آغاز می‌شود و چهار مدرسه پیمان سپاری شده و سه مدرسه دیگر هم اسناد مناقصه آماده می‌شود و در مرحله طراحی و مناقصه است و  در شهر زنجان کمبود مدرسه داریم که با ساخت این تعداد مدرسه کمبودها رفع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به توزیع عادلانه واحدهای مسکونی در سطح استان اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف اجرای عملیات طرح نهضت ملی مسکن، پر کردن شکاف‌های موجود در قالب شهری و توجه به تهیه مسکن برای مناطق غرب شهر و محروم است و امیدواریم با اجرای عدالت و توسعه‌محوری در روند ساخت این واحدهای مسکونی در اجرای عادلانه خدمات راه و شهرسازی گام‌های خوبی را برداریم و مثمر ثمر باشیم و مردم احساس ناعدالتی نکنند.

بیات منش افزود: پروژه سرمایه گذاری در منطقه مهرآرا برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن پیش بینی شده و  حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این منطقه محقق می‌شود و ما فقط زمین تامین می‌کنیم و از محل تامین این زمین‌ها، پروژه‌های خدماتی و تجاری تامین شده و از منافع آن، سرمایه گذار تعهد کرده تمام پروژه‌های زیر بنایی و روبنایی اعم از ساخت سه مدرسه، یک کتابخانه و یک پارک و مباحث زیر بنایی شهرک را تکمیل کند.

اجرای پرژه تقاطع غیر همسطح کاهش تصادفات رانندگی را به دنبال دارد

همچنین وی در آئین کلنگ زنی کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح ،گفت: تقاطع همسطح ورودی دانشگاه زنجان ایمن سازی شده بود و از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان  اعتباری از محل طرح های نقاط حادثه خیز اداره‌کل راهداری برای این پروژه تامین شده است،ادامه داد: این طرح در تسهیل فرآیند عبور و مرور و کاهش تصادفات رانندگی در این محور موثر خواهد بود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پیمانکار این پروژه شرکت جهاد نصر استان زنجان است و شرکت جهاد نصر سابقه اجرای پروژه‌های موفق و مهمی همچون پل امام حسن مجتبی (ع) را در کارنامه کاری خود دارد.

بیات منش تصریح کرد: در این پروژه تجهیز کارگاه هم انجام شده  و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پروژه طی بازه زمانی ۱۲ ماهه در هفته دولت سال آینده و یا هفته دفاع‌مقدس به بهره‌برداری می رسد. 

پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان در مسیر اجرا قرار گرفته و همدلی و تدبیر مدیر کل راه و شهرسازی باعث توسعه و پیشبرد برنامه های مسکن شده است، به گونه ای که پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان با سرمایه گذاری خوبی در حال اجرا است.