شناسهٔ خبر: 115711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان :

تبدیل مهرگان به شهر جدید و الحاق شهرک اندیشه به قزوین

لیدا معروفی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تبدیل ناحیه شهری مهرگان به شهر جدید و الحاق شهرک اندیشه به قزوین از مهمترین اقدامات انجام شده در یکسال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، لیدا معروفی ضمن ارائه عملکرد یک‌سال گذشته استان در حوزه شهرسازی و معماری، از بررسی و تصویب مطالعات طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی ( tod) در کمیسیون ماده ۵ استان خبر داد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد: تبدیل ناحیه شهری مهرگان به شهر جدید و الحاق ناحیه شهری اندیشه به شهر قزوین از جمله اقدامات مهمی است که پس از سال ها پیگیری به وقوع پیوسته است.

وی همچنین گفت: بررسی، بازنگری و تهیه طرحهای تفصیلی و جامع استان در مناطق اراضی شمال اتوبان شهر قزوین، ضیا آباد، بوئین زهرا، قزوین، اقبالیه، محمدیه و آبیک از دیگر اقدامات این حوزه است.

معروفی بیان داشت: طی یک سال گذشته طرح های باز آفرینی شهرهای آبگرم، آوج، الوند و اسفرورین هم به تصویب رسیده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی به انجام مطالعات و طراحی پایلوت کشوری مجتمع های زیستی – معیشتی در استان قزوین نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات کمیته سیما منظر استان خاطر نشان کرد: در این راستا ضوابط بام سبز تصویب رسیده و در دست پیگیری اجرا قرار دارد.