شناسهٔ خبر: 115716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد اربعین آذربایجان‌غربی بیان شد؛ 

آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در مرز تمرچین

دکتر حمزه لو رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای از جمله بهسازی و آسفالت بزرگراه نقده-پیرانشهر از مهم‌ترین اقدامات ستاد اربعین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد اربعین استان که به منظور هماهنگی تردد زائران اربعین از مرز تمرچین در محل این پایانه مرزی برگزار شد از تلاش‌های جهادی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در آماده‌سازی زیرساخت‌ها به ویژه ایمن‌سازی جاده‌ها برای میزبانی از زائران اربعین حسینی قدردانی کرد. 

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای از جمله بهسازی و آسفالت بزرگراه نقده-پیرانشهر از مهم‌ترین اقدامات ستاد اربعین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود. 

سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه تدارک مسیرهای پدافندی و پارکینگ‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی ستاد اربعین این اداره کل است، افزود:  ۳۷ کیلومتر  بزرگراه و راه دسترسی به پایانه مرزی تمرچین برای استقبال و تردد امن زائران اربعین حسینی احداث و آسفالت شده است. 

وی ادامه داد: مسیر جایگزین کاسورده به تمرچین جهت تردد زائران‌اربعین حسینی نیز آماده بهره‌برداری زائران اربعین حسینی است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تأمین فضای پارکینگ با ظرفیت بیش از ۲ هزار خودرو در ورودی شهر پیرانشهر از دیگر اقدامات مهمی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی انجام یافته است.

حمزه‌لو بیان کرد: آسفالت و بهسازی ۴ کیلومتر از ورودی شهر پیرانشهر و ۴ کیلومتر از خروجی شهر نقده  در راستای تکمیل زیرساخت‌ها برای تردد زائران اربعین حسینی انجام شده است.