شناسهٔ خبر: 115744 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت؛

بهره برداری از پروژه تعمیر پلهای آسیب دیده ناشی از سیل و احداث پل گزیک

افتتاح پل گزیک.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از بهره برداری از پروژه تعمیر پلهای آسیب دیده ناشی از سیل و احداث یک دستگاه پل در کیلومتر ۲۱ محور گزیک در شهرستان درمیان همزمان با هفته دولت خبرداد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در خصوص احداث پل گزیک اظهارکرد: این پل در جریان سیل فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به طور کامل تخریب شد که از محل اعتبارات استانی به صورت پیمانی با اعتبار بیش از ۲۶ میلیارد ریال توسط پیمانکار مربوطه در مرداد ماه سال جاری (۱۴۰۱) اجرایی شده است .

وی در خصوص مشخصات فنی پروژه یادآورشد: این پل دارای ۲ دهانه ۵ متری با سازه بتنی شامل؛ کوله های بتنی، عرشه، دیوارهای برگشتی و دال بتنی است که سعی شده است مطابق با استانداردهای لازم باشد .

جلال زاده با اشاره به مهمترین موضوعات و فعالیتهای نگهداری ابنیه فنی بیان کرد: تعمیرات پل ها، بهسازی بستر و احداث رادیه و برید ، دریواسیون و تنظیم بستر پلها، مقاوم سازی، تعمیرات دیوارهای هدایت آب، مرمت دال و کوله پلها، مرمت قرنیز و نرده ها و نظایر آنها است.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در خاتمه افزود : موضوع رسیدگی به امور نگهداری پلها و ابنیه فنی با جدیت و قوت بیشتر نسبت به گذشته در دست انجام است و تلاش شده است برخی از عقب افتادگی گذشته جبران و وضعیت کیفی پلها و ابنیه فنی ارتقا یابد.