شناسهٔ خبر: 115781 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان:

مشکلی در تامین سوخت خودروهای زائرین اربعین نداریم

مشکلی در تامین سوخت خودروهای اربعین  نداریم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان مشکل کمبود سوخت برای جابه جایی زوار اربعین نداریم، گفت: جلساتی با حضور شرکت نفت که عضو کمیته سوخت است داشتیم و همکاری کامل وجود دارد و قرار شد تمهیداتی برای جایگاه‌های سوخت کرمان تا شلمچه در نظر بگیرند و خوشبختانه مشکل سوخت نداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده با بیان اینکه سازمان حج و زیارت بسیار به ما کمک کرده است، اظهار کرد: از روز اول سپاه و پلیس راه همکاری و برای حل مشکلات کمک کردند که جای قدردانی دارد.

عراقی زاده تصریح کرد: امسال حمل و نقل ریلی هم به مجموعه حمل و نقل زائرین اضافه شده و حدود ۲۰۰ هزار نفر از این حمل و نقل استقبال کرده اند ضمن آنکه حدود یکهزار و ۷۰۰ نفر نیز متقاضی اعزام از طریق هوایی می باشند و بقیه تا 108 هزار نفر از حمل‌ونقل زمینی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنوز برنامه‌ریزی برای قطار کرمان ـ شلمچه نشده است، اظهار کرد: قرار شد هرکسی قصد دارد با قطار برود، به تهران برود و از آنجا تقسیم شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: برای قطار کرمان نیاز به مجوزهایی از راه‌آهن کشور داشتیم، خیلی تلاش شد ولی در موعد مقرر نتوانستیم آن را عملیاتی کنیم و اگر در سال آینده راه‌اندازی شود، سفرها ایمن‌تر و جاده‌ها خلوت‌تر و برگشت زائران راحت‌تر خواهد بود. وی یادآور شد: حتی برنامه داشتیم مسافرانی از زاهدان می‌آیند، با قطار به کرمان و از اینجا به سمت شلمچه بروند؛ ولی وقتی کرمان نتوانست سفر ریلی را طبق آنچه که گفتم عملی کند،که این موضوع هم لغو شد.