شناسهٔ خبر: 115805 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اعلام کرد؛

برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت ناوگان مورد نیاز برای بازگشت زائران اربعین حسینی

اتوبوس آذربایجان غربی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش ظرفیت ناوگان مورد نیاز جهت بازگشت زائران اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در جلسه هم‌اندیشی تامین ناوگان کمکی اربعین ۱۴۰۱ که به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان و به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران کل سراسر استان‌های کشور برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش ظرفیت بهره‌وری و ظرفیت ناوگان مورد نیاز جهت بازگشت زائران اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بخش حمل و نقل جاده‌ای صورت پذیرفته است.

وی افزود: در سال ۹۸، بیش از سه میلیون زائر از مرزهای ایران جهت مراسم اربعین خارج شده‌اند که قریب به یک میلیون نفر از این زائران توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای و با به کارگیری هشت هزار دستگاه اتوبوس جاده‌ای جا به جا شدند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اضافه شدن ظرفیت مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین برای جا به جایی زوار اربعین اظهار کرد: با توجه به پیش بینی اعلام شده تعداد زوارحسینی از سه میلیون به پنج میلیون نفر افزایش می‌یابد.

شهرکی با بیان اینکه سهم حمل و نقل عمومی جاده‌ای از این میزان ۳۰ درصد است که برای جا به جایی این حجم از مسافر به ۱۵ هزار ناوگان اتوبوس نیاز است، گفت:‌ برای تامین ظرفیت ناوگان حمل و نقل مورد نیاز، برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش بهره‌وری ناوگان موجود، تامین راننده و کاهش سرفاصله سفر، کنترل هدر رفت زمان، هماهنگی با پلیس فراجا، شرکت‌های حمل و نقل و استفاده از ظرفیت سرویس‌های ایاب و ذهاب سایر دستگاه‌ها و کارخانجات صنعتی و دستگاه‌های نظامی انجام شده است.

وی از تمام مردم خواست با مدیریت سفرهای داخل کشور در زمان سفرهای اربعین به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) یاری دهند و خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از ظرفیت ناوگان اتوبوسی برای انتقال زائران به سمت مرزهای هدف و از مرزها به استان های مقصد اختصاص خواهد یافت و ۲۰ درصد نیز برای ارائه خدمات به سفرهای ضروری مردم در داخل کشور اختصاص می‌یابد.

شهرکی همچنین ارائه خدماتی همچون خوابگاه، حمام و... به رانندگان در مرزها برای ارتقا ایمنی سفرهای جاده‌ای را یکی از برنامه‌های سازمان راهداری اعلام کرد و گفت: استان اصفهان اولین گام اجرایی را برای استقرار کانکس های مجهز برای استراحت رانندگان برداشته است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مردم خواست با مشارکت در اعلام مرزهای ورودی مورد نظر خود در زمان بازگشت از عراق از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱، سازمان راهداری را جهت برنامه ریزی برای اعزام ناوگان حمل ونقل به مرزها کمک کنند.

استقرار ۱۲ موکب برای خدمت رسانی به رانندگان در مرزها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این جلسه خدمت به زائران اربعین حسینی را سعادتی برای دست اندرکاران توصیف کرد و گفت: تشکل‌های صنفی استان اصفهان همواره در صف اول خدمت به زائران بوده‌اند.

فرزاد دادخواه با بیان اینکه برای رفاه حال رانندگان و دست اندرکاران اربعین حسینی نیازمند موکب مجهز در مرزها هستیم، پیشنهاد داد که در حرکتی خیرخواهانه شرکت های حمل ونقل اقدام به خرید و استقرار کانکس با تجهیزات در مرزها کنند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ در پایان این جلسه شرکت‌های حمل و نقل استان آمادگی خود را برای خرید و انتقال ۱۲ کانکس با تجهیزات لازم برای خدمت به رانندگان زوار اربعین حسینی اعلام کردند.