شناسهٔ خبر: 115807 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها مطرح کرد؛

لزوم فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان سازمان پایش و کنترل پروژه‌های عمرانی

نماینده وزیر/ نورایی سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها گفت: فعالیت‌های حاکمیتی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک غیر قابل واگذاری است و این شرکت باید به عنوان سازمان پایش و کنترل پروژه‌های عمرانی کشور به فعالیت‌های حاکمیتی خود ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی نورایی، سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها صبح امروز، چهارشنبه، ۹ شهریورماه، در مجمع عمومی سالیانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در دولت سیزدهم با رویکرد مطلوب مدیریتی که در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شاهد رشد و رونق چشمگیر شاخص‌های عملکردی و مدیریتی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بودیم.

وی در خصوص حاکمیتی شدن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عنوان کرد: مجددا اساسنامه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید از سوی دولت به مجلس تقدیم شود، مورد تصویب مجدد مجلس قرار گیرد و به عنوان یک سازمان مستقل در زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی به فعالیت خود ادامه دهد.

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها با اشاره به اینکه عمده خدمات و فعالیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قابل واگذاری نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه ارتقاء کیفیت در پروژه‌‎های ملی و استانی مهم و حساس کشور باید مطابق استانداردها و با کیفیت احداث و نگهداری شود؛ لذا باید این کنترل، پایش و نظارت توسط آزمایشگاه امین دولت انجام شود.

نورایی با بیان اینکه در واگذاری‌ها نباید بدون مطالعه و تحقیق اقدام کرد و به الگوهای سایر کشورها نیز باید توجه کرد، گفت: نباید تصمیمی گرفت که فرایند حکمرانی مطلوب دولت مخدوش شود، باید بازتعریفی مجدد از ماموریت‎‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک داشته باشیم و از برخی امور تصدیگری شرکت نیز صیانت شود.

وی افزود: واحدها و دفاتر مستقر در شهرستان‌ها قابل واگذاری نیست و باید بر عملکرد و فعالیت این صنف و شرکت‌های خصوصی نظارت کنند.

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها درباره مجمع عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: این مجمع با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و نمایندگان اعضای مجمع عمومی شرکت برگزار شد و  عملکرد سال گذشته شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

نورایی ادامه داد: عملکرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جزء گروه‌‎های برتر وزارت راه و شهرسازی از نظر سازمان امور استخدامی ارزیابی شده است که نشان از راهبری و مدیریت خوب این شرکت طی سال‌های اخیر بوده است.

وی بودجه‌ریزی عملیاتی و استفاده از ظرفیت‌های این شرکت برای توسعه کیفی زیرساخت‌ها، افزایش درآمد و صیانت از استقلال شرکت را از موارد مهم خواند و عنوان کرد: وضعیت شرکت در حوزه حسابرسی نیز توسط حسابرسان قانونی و مستقل به نحو مطلوب گزارش شده است که شایان تقدیر است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گزارشی از تاریخچه، توانمندی‌ها، صورت‌های مالی و عملکرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارائه کرد.

گفتنی است در این مجمع،‌ سرپرست مرکز امور مجامع، معاون وکارشناسان مرکز امورمجامع وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی به همراه نمایندگانی از وزارت دادگستری، سازمان حسابرسی و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونان و برخی مدیران ستادی حضور داشتند.