شناسهٔ خبر: 115833 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد پدیده غالب در شرق و شمال‌شرق طی ۵ روز آینده/ افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور تا آخر هفته

هوا شناسی - ابری کارشناس سازمان هواشناسی وزش باد را پدیده غالب ۵ روز آینده در شرق و شمال‌شرق کشور اعلام کرد و همچنین از افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور تا آخر هفته خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه و نیز ساعات و روزهای آتی، گفت: در پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشورمان جوی آرام و پایدار خواهیم داشت و برای شرق و شمال‌شرق به ویژه منطقه زابل وزش باد، پدیده غالب است.

وی افزود: تا آخر هفته برای نیمه شمالی کشورمان افزایش نسبی دما را پیش‌بینی می‌کنیم. در دو روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب روی ارتفاعات جنوب شرق، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده را انتظار داریم.

نقشینه ادامه داد: در سه روز آینده برای مناطقی از استان‌های خوزستان و جنوب ایلام در بعضی ساعات گرد و غبار رقیق رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه شب هفته آینده با نفوذ هوای مطلوب و خنک از شمال غرب کشورمان برای استان اردبیل و سواحل دریای خزر تا روزهای پایانی هفته آینده شاهد بارش باران خواهیم بود. ضمن اینکه در همین مدت کاهشش محسوس دما نیز در سواحل شمال کشور رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: برای تهران هم پیش‌بینی می‌کنیم امروز بیشینه دما ۳۴ و فردا و پس‌فردا ۳۵ و ۳۶ درجه باشد. کمینه دمای پایتخت امروز به ۲۳ درجه رسید. ضمن اینکه طی امشب و فردا، احتمال غبار رقیق در تهران وجود دارد.