شناسهٔ خبر: 115842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل :

۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در دست احداث است / مشکلی در تولید و اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان های استان نداریم

حیدری راه و شهرسازی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بالای ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه احداث بزرگراه و آزادراه از مطالبات اصلی مردم استان اردبیل در راستای افزایش ایمنی است افزود : احداث و اجرای بزرگراه در استان اردبیل از شمال تا جنوب استان از اولویت های مهم اداره کل راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان های استان اردبیل پروژه های چشمگیری درحوزه راه استان درحال فعالیت است تصریح کرد: امروز هر عزیز و یا مسافری که بخواهد از جاده های استان تردد نماید به وضوح می تواند فعالیت عظیم پروژه ها را در یک نگاه مشاهده نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افتتاح ۵۲ کیلومتر پروژه بزرگراهی را درماه گذشته با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در استان اردبیل یادآور شد و ادامه داد : اعتبار این پروژه حدود هزار میلیارد تومان بود که جهت استفاده مردم زیرترافیک رفته و تقدیم اهالی شریف استان شد.

حیدری محقق شدن اهداف این اداره کل در اجرای پروژه های فعال راه را حاصل تلاش و پیگیری های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار ساعی دانست و بیان کرد: به همت مسئولان استانی برنامه ریزی کرده ایم تا پایان فصل کاری امسال ۵۰ کیلومتر دیگر نیز به طول بزرگراه های  استان اردبیل اضافه کنیم.

وی با اشاره به احداث ۳۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان اردبیل گفت : تمام تلاش ما بر این است تا از این مقدار پروژه بزرگراهی که در دست احداث داریم امسال ۵۶کیلومتر دیگر نیز به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن آغازشود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ۱۵ کیلومتر از محور گرمی به سمت اردبیل را از جمله پروژه های مهم بزرگراه در استان عنوان کرد و خاطرنشان شد: برآورد این پروژه نیز آماده شده و دو بار به مناقصه رفته و بدلیل عدم پذیرش مدارک و مستندات شرکت کنندگان در مناقصه ، دوباره مناقصه آن تجدید شده است.

وی به سرانجام رسیدن پروژه های در دست اجرا را نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان منابع مالی عنوان کرد و خاطرنشان شد : پیگیری های استاندار ساعی استان در خصوص جذب منابع و اجرای فعال پروژه ها در یک سال گذشته قابل تقدیر است اما انتظار داریم از تمام فرصت های مالی برای اتمام این پروژه ها استفاده شود.

حیدری از تامین زمین در تمامی شهرستان های استان اردبیل برای ساخت و تولید مسکن ملی در استان خبرداد و گفت : در سایه همکاری و حمایت مسئولان استانی در هیچ یک از شهرستان های استان مشکلی در تولید و اجرای پروژه نهضت ملی مسکن نداریم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان اردبیل نیز در یک قسمت عملیات اجرایی این پروژه ملی در حال شروع است اضافه کرد : یکی از فازهای این پروژه در شهرستان اردبیل عملیات کلنگ زنی انجام گردید.

وی با بیان اینکه در شهرستان گرمی و انگوت نیز هیچگونه مشکلی در خصوص تامین زمین برای ساخت مسکن ملی نداریم اظهارکرد : مردم این شهرستان ها استقبال چندانی برای ثبت نام از این مسکن ندارند که انتظار داریم با توجه به امتیازاتی که دولت برای این طرح در نظر گرفته است مردم نسبت به ثبت نام راغب و اقدام کنند.

حیدری زمین تامین شده برای ساخت این مسکن هارا رایگان اعلام کرد ‌و افزود: در ادامه دولت علاوه بر این ها تسهیلات و مساعدت های جدیدی را نیز برای حمایت از مردم در نظر گرفته است.