شناسهٔ خبر: 115846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل :

زیرساخت های راه استان در همه محورها فعال است / اتمام پروژه راه آهن به صورت جدی در حال پیگیری است / خانه دار شدن مستاجران و خصوصا زوج های جوان از دغدغه های مهم دولت است

سید حامد عاملی استاندار اردبیل استاندار اردبیل گفت : با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان در یک سال گذشته زیرساخت های راه استان در همه محورها فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، سید حامد عاملی استاندار اردبیل گفت: از آنجایی که راه زیرساخت و اساس توسعه استان است با تلاش زحمتکشان اداره کل راه و شهرسازی اسنان اردبیل و سایر مسئولان اکنون عمده راههای استان در همه محورها فعال است.

وی عدم اتصال راههای شهرستان به سطح استان و همچنین راههای استان اردبیل به مرکز کشور از طریق بزرگراه یکی از عقب ماندگی های حوزه راه عنوان کرد و خاطر نشان شد : جزو ۲ استان در کشورهستیم که بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز از طریق بزرگراه به سطح کشور متصل نیست.

وی گفت : باید با جذب منابع و همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طول بزرگراه های استان را ارتقا داده و به سطح کشور اتصال دهیم.

استاندار اردبیل رسیدن به شاخص های متوسط کشوری را در گرو جذب منابع مالی و تزریق به موقع آن به پروژه ها دانست و خاطرنشان شد:پروژه های بسیار فعالی در حوزه راه استان وجود دارد که انتظار داریم بابهره برداری و تکمیل این پروژه ها شاهد رفع عقب ماندگی در حوزه راه استان باشیم.

عاملی طی ۱۱ ماه اخیر، دغدغه اصلی دولت محلی را کاهش فاصله استان اردبیل در بخش های مختلف با سایر استان ها و میانگین کشوری برشمرد و اظهار کرد: در این زمینه، برنامه های لازم به شکل تخصصی و فنی تدوین شده و بعضی برنامه ها هم در حال تدوین است.

استاندار اردبیل یکی از راه های اصلی کاهش فاصله شاخص های استان اردبیل در بخش های مختلف با میانگین کشوری و دیگر استان ها را منوط به تزریق اعتبارات ویژه از مرکز عنوان کرد و گفت: این امر مهم را به صورت جدی تا عملیاتی شدن پیگیر هستیم.

استاندار اردبیل از تزریق اعتبارات و سایر اقدامات برای اتمام پروژه راه آهن اردبیل - میانه خبرداد و بیان کرد: در حال پیگیری جدی برای اتصال این مسیر ریلی به شمال استان هستیم.

عاملی خانه دار شدن مستاجران و خصوصا زوج های جوان را از دغدغه های مهم دولت و مطالبات اصلی مردم استان خصوصا در مناطق محروم عنوان کرد و اظهارداشت : سیاست دولت در حوزه مسکن این گونه است که در صورت داشتن شرایط مورد نیاز توسط متقاضی، حداکثر کمک جهت خانه دار شدن مردم انجام شود.

وی بااشاره به فراهم کردن همه شرایط برای خانه دار شدن مستاجران افزود : حتی اگر شرایطی مهیاست که زمین در اختیار متقاضیان قرار دهیم تا بصورت مشارکتی خودشان نسبت به ساخت اقدام کنند باید اقدام عملی در این خصوص انجام دهیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه وضعیت درآمد استان پایین بوده و در این شرایط این موضوع بر معیشت مردم تاثیر گذار است ادامه داد : باید با بکارگیری عقل، تدبیر و منطق و همچنین دوری از تظاهر برای حل مشکلات و عقب ماندگی ها شبانه روزی دوندگی کنیم.

استاندار اردبیل در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل از تحقق تخصیص اعتبارات بسیار خوبی برای استان اردبیل را یاداور شد وگفت : تمام تلاش ما براین است تا برای فعال سازی و عدم متوقف شدن پروژه ها منابع بیشتری را جذب و تزریق کنیم.

وی ساده زیستی ، دوری از تظاهر ، بی ریا بودن و صرفا جهت رضای خدا و مردم خدمت کردن را چند اصل مهم در مدیریت معرفی کرد و خاطرنشان شد : باید با الگو گیری از صفات و ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر صادقانه پای مشکلات مردم بوده و برای رفع عقب ماندگی و خواسته های آنان برنامه ریزی کنیم.