شناسهٔ خبر: 115856 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی؛

کارگاه مطالعات مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد

کارگاه مطالعات مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی کارگاه اصلی مطالعات مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی با حضور رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فاطمه حمیدیان رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با حضور در روز اول کارگاه اصلی مطالعات مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن دیدار با جمعی از متخصصین حوزه دریایی و بندری کشور، موضوعات مرتبط با پروژه‌های بندر دیلم (پروژه‌های احداث موج‌شکن، احداث دیوار پیرامونی، لایروبی حوضچه و احداث دایک استحصالی) را پیگیری کرد.

در این کارگاه، خلیلی مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن ارائه گزارشی از روند و پیشینه انجام مطالعات مهندسی ارزش در سازمان بنادر و دریانوردی، آمادگی این سازمان را در راستای انتقال بهتر تجارب کسب شده به سایر دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی جهت پیاده‌سازی مهندسی ارزش، فرهنگسازی و بهره‌گیری از این تکنیک در ارتقاء شاخص ارزش طرح‌ها اعلام کرد.

در این هم اندیشی، حمیدیان با اشاره به آماده‌سازی و تهیه نظام‌نامه مهندسی ارزش وزارت راه و شهرسازی، هدف از ابلاغ این نظام‌نامه را تعامل یکپارچه بخش‌های مختلف موجود در روند انجام مطالعات، در ادامه اجرای موفق مطالعات و برنامه‌ها و در نهایت اطمینان از پیاده‌سازی صحیح مهندسی ارزش بیان کرد.

در پایان جلسه، پیاده‌سازی و انجام مطالعات مهندسی ارزش در فرآیندها در سطح کشور به طور عام و در وزارت راه و شهرسازی به صورت خاص به منظور بهره‌گیری بهینه از منابع مالی موجود مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین این کارگاه‌ها با حضور متخصصین و کارشناسان مربوطه به مدت ۳ روز ادامه یافت.