شناسهٔ خبر: 115865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

حضور ۳۵ تیم راهداری و ناوگان حمل و نقل لرستان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

حضور ۳۵ تیم راهداری و ناوگان حمل و نقل لرستان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی مدیرکل راهداری استان لرستان گفت: در طرح اربعین حسینی امسال ۳۵ تیم راه و ترابری و ناوگان حمل و نقل مسافر استان با تمام ظرفیت آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(لرستان)، مرتضی شیروانی گفت: با توجه به اینکه استان لرستان به عنوان معین ایلام در طرح اربعین حسینی و پشتیبان پایانه مرزی شهید سلیمانی (مرز مهران) محسوب می‌شود و نقش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان دبیر کمیته حمل و نقل، تسهیل در تردد و ارتقای ایمنی زائران اربعین حسینی و از طرفی جابجایی مسافران از مهم‌ترین وظایف این اداره‌کل در طول طرح به شمار می‌رود.

وی گفت: در این راستا ۲۵۰ نیروی راهدار در قالب ۳۵ اکیپ راه و ترابری در طول محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران مشغول عملیات ایمن‌سازی محورها با اقداماتی نظیر لکه‌گیری آسفالت، نصب تابلو و علائم ایمنی، حذف نقاط پرتصادف، نظارت بر ارتقای خدمات مجتمع‌های خدماتی رفاهی و ... هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه هماهنگی لازم با انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل برای آمادگی ناوگان در جابجایی زائران صورت گرفته است، افزود: ناوگان حمل و نقل مسافر استان با تمام ظرفیت آماده خدمت‌رسانی است. در حال حاضر تیمی از همکاران در مرز مهران مستقر و مشغول خدمت رسانی هستند، با توجه به تدابیر اندیشیده شده از سوی سازمان راهداری، زائران به محض پایان سفر در عراق با ارسال مرز خروجی خود به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱، بدون معطلی به محل اقامت خود عدایت و منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین اکیپ اعزامی راهداری استان در تابستان امسال به مدت ۴۵ روز در محورهای استان ایلام عملیات حذف نقاط پرتصادف را انجام داده‌اند. ضمن اینکه پی کنی زائرسرای استان در ایلام نیز به این اداره‌کل واگذار شده است و پشتیبانی موکب‌های داخل استان و استان ایلام نیز توسط ماشین‌آلات اعزامی در حال انجام است.

شیروانی با بیان اینکه طرح پویش سراسری همراهان سفر ایمن با هدف ارتقای ایمنی تردد زائران در دو مجتمع خدماتی رفاهی آبشار زال در محور خرم‌آباد- پل زال و خداکرمی در محور خرم‌آباد-کوهدشت اجرا می‌شود، توصیه کرد: هموطنانی که قصد سفر به عتبات عالیات در این ایام را دارند حتی‌الامکان از وسایل نقلیه شخصی استفاده نمایند.