شناسهٔ خبر: 115876 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:

برقراری ۵۳۴ پرواز برای اعزام و بازگشت زئران حسینی به عتبات / خدمات رسانی ایرلاین های مختلف برای عملیات اربعین

غلامرضا رستمیان مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برقراری ۵۳۴ پرواز برای اعزام و بازگشت زئران به عتبات عالیات خبرداد.

غلامرضا رستمیان مدیرعامل و مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در گفتگو با  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ از آمادگی فرودگاه های کشور برای اعزام زائران اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین امسال خبر داد و گفت: تا این لحظه برای پرواز های اربعین که از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ شهریور انجام خواهد شد،۵۳۴ پرواز در نظر گرفته شده است که تعداد۲۶۷ پرواز  عملیات رفت و ۲۶۷ پرواز برای  برگشت مجوز گرفته اند. 

رستمیان بیان کرد: برای شهرهای تبریز، ساری، کرمانشاه، رشت، گرگان، یزد، اصفهان ، لامرد، لار، کرمان، شیراز، مشهد و مهرآباد تهران مجوز صادر شده است و مجوز پروازی برای  چند شهر دیگر در روز های آینده افزوده خواهد شد.

 مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌هابا اشاره به اینکه تعداد زائران اربعین نسبت حجاج بیت الله الحرام بیشتر است خاطر نشان کرد: در عملیات حج فقط شرکت هواپیمایی «هما» انتقال حجاج را برعهده داشت اما در عملیات اربعین ایرلاین های مختلفی که مجوز پرواز داشته باشند به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

 گفتنی است در عملیات اربعین امسال ۹ فرودگاه بین المللی و ۲۹ فرودگاه دارای مرز هوایی قابلیت اعزام زائران به عتبات عالیات را دارند.