شناسهٔ خبر: 115885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای اداری و جلسه هماهنگی اربعین حسینی اداره کل راهداری خراسان شمالی تاکید شد:

فراهم کردن تمهیدات برای سفر ایمن زائران اربعین حسینی و مشهد مقدس

شورای اداری در جلسه شورای اداری و جلسه هماهنگی اربعین حسینی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی که با حضور روسای ستادی و شهرستانی این اداره کل برگزار شد، فراهم کردن تمهیدات برای سفر ایمن زائران اربعین حسینی و مشهد مقدس مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سرپرست این اداره کل  گفت: با توجه به پیش رو بودن اربعین حسینی همچنین پیاده روی زائران امام رضا (ع) به سوی مشهد مقدس باید تمهیدات لازم در محورهای استان به نحو احسن انجام شود.

محمد مشتری افزود: در این خصوص باید مواردی از جمله بازسازی حریم، تابلو و علائم، مسیرهای حرکت زائران پیاده و اتوبوس ها بررسی و کم و کسری ها برطرف شود.

وی اظهار کرد: بر شرکت های حمل و نقل مسافری نیز باید نظارت و کمیسیون تخلفات برگزار شود تا در این ایام مشکلی ایجاد نشود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز با اشاره به گردهمایی بزرگ شیعیان در اربعین حسینی تصریح کرد: تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی باید در اختیار زائران باشد ضمن این که در هر یک از اداره های شهرستان ها یک رابط حمل و نقل منتخب شده است.

سعید سبحانی با بیان این که صورت وضعیت دربستی در این ایام ممنوع است، افزود: از ۱۵ ماه جاری صورت وضعیت فقط به روز فروخته می شود.

وی از ثبت نام ۱۷ هزار زائر در سامانه سماح خبر داد که از این تعداد ۱۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند و گفت: با توجه به این که استان در مسیر پیاده روی زائران مشهد مقدس در ایام شهادت امام رضا (ع) قرار دارد باید سمت چپ محور از جنگل گلستان تا انتهای حوزه استحفاظی فاروج، تیغ زنی انجام شود.

وی بر افزایش گشت زنی در این ایام تاکید کرد و هدایت کردن زائران پیاده در مسیر درست، رعایت حریم جاده از سوی موکبان صلواتی، جلوگیری از تردد زائران پیاده در هنگام غروب و نصب بنر در مسیر حرکت زائران را از جمله اقداماتی عنوان کرد که باید مورد توجه باشد.