شناسهٔ خبر: 115897 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام:

اعلام آمادگی ۸ هزار اتوبوس برای جابه جایی زائران در مرز مهران

مهندی چشمه خاور مدیرکل ایلام سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از مهیا شدن ناوگان حمل و نقل مسافربری برای زائران  در مرز مهران خبر و گفت: ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران اربعین حسینی از مرز مهران به استان‌های مبدا سفر مهیا  و اسقرار یافته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار داشت:  درصورت نیاز بیشتر نیز توسط استان‌های معین و شرکت‌های حمل و نقل مسافر به تعداد اتوبوس‌های پیش بینی شده افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: پیش بینی آن است که با اقدامات انجام شده مشکل خاصی برای تامین اتوبوس و جابه جایی زائران اربعین در مرز مهران به استان‌های مبدا سفر نخواهد بود.

چشمه خاور به آمادگی ۸ هزار اتوبوس برای امر جابه جایی در صورت نیاز اشاره و خاطرنشان کرد: مازاد بر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس استقراری اعلام نیاز و افزایش تعداد اتوبوس تابعه شرایط عرضه و تقاضا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما در مجموعه سازمان حمل‌ و نقل مسافر این است که با ارائه خدمات خوب و مناسب در حوزه حمل و نقل، زمینه حضور شایسته زائران حسینی در مراسم پیاده روی امسال را فراهم کنیم افزود: از تمام ظرفیت خودروهای سبک به عنوان گشت راهداری نیز استفاده می شود و ۴۰ دستگاه خودروی سبک برای این مهم در نظر گرفته شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت:  پیمانکار در حال حاضر مشغول کار نهایی ساخت ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی است که این تعداد به ۷۰۰ چشمه موجود اضافه می شود.

چشمه خاور در پایان به آب سرد کن های موجود در پایانه اشاره کرد و افزود: ۲ دستگاه آب سرد کن به خود پایانه اضافه شده که در مجموع آب سردکن های پایانه از ۱۷ دستگاه به ۱۹ دستگاه ارتقا پیدا کرده است.