شناسهٔ خبر: 115907 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛

پیش‌بینی جابه‌جایی ۴.۵ میلیون زائر اربعین از طریق ناوگان جاده‌ای/ فروش بلیط‌های هوایی اربعین تنها از طریق ایرلاین‌ها/برخورد با ۳ شرکت متخلف که زائرین را دربستی جابه‌جا می‌کردند

جلسه افندی معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در بخش حمل و نقل جاده‌ای هم ما با جابه‌جایی حدود ۱.۵ میلیون زائر اربعین در ناوگان حمل و نقل عمومی و حدود ۳ میلیون نفر در بخش حمل و نقل شخصی روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در برنامه زنده گفت‌وگوی ویژه خبری، درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل در تردد زائرین اربعین، گفت: در حمل و نقل ریلی افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت و با تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیت رفت و برگشت تهران – نجف و تهران – بغداد از ۱۵ شهریورماه ۶ میلیون تومان تعیین شده است که نسبت به قیمت‌های قبل، کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری هم به تمام شرکت‌های ایرلاین ابلاغ کرده است که فروش بلیط‌های اربعین فقط از طریق سایت‌های خود ایرلاین‌ها انجام شود و آژانس‌های هواپیمایی فروش بلیط نخواهند داشت. وزیر راه و شهرسازی تاکید بسیاری بر این موضوع داشته و در این راستا هم بازرسان ویژه وزارت راه و شهرسازی در پایانه‌ها مستقر شده‌اند.

افندی‌زاده اضافه کرد: در بخش حمل و نقل جاده‌ای هم ما با جابه‌جایی حدود ۱.۵ میلیون زائر اربعین در ناوگان حمل و نقل عمومی و حدود ۳ میلیون نفر در بخش حمل و نقل شخصی روبه‌رو هستیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ما نرخ همه انواع بلیت‌ها را در پایانه‌ها درج کرده‌ایم و مدیران سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، در پایانه‌ها میز خدمت گذاشته‌اند. همچنین تاکید شده که اتوبوس‌ها به هیچ عنوان نباید دربستی باشند و همین امروز با دو، سه شرکت متخلف هم در این زمینه برخورد صورت گرفته و فعالیت‌شان به صورت موقت، به حالت تعلیق در آمده است.

وی از الزام برای صدور بلیط برای یک به یک زائرین خبر داد و عنوان کرد: چنانچه زائرین عزیز شکایتی در این رابطه دارند، می‌توانند با مراجعه به مدیرانی که در سازمان پایانه‌ها مستقر هستند یا با تماس با تلفن گویا ۱۴۱ شکایت خود را مطرح کنند. در این راستا تاکنون با ۳ شرکت که مسافران را به صورت دربستی و با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب جابه‌جا کرده‌اند، برخورد صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در عین حال از همکاری مطلوب شرکت‌های حمل و نقلی در راستای اجرای دستورالعمل جابه‌جایی زائرین اربعین قدردانی کرد.