شناسهٔ خبر: 115961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد؛

آماده ارائه خدمات‌ به زائران کشور های همسایه شرقی در ایام اربعین حسینی هستیم

آماده ارائه خدمات‌ به زائران كشور هاي همسايه شرقي در ايام اربعين حسيني هستيم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۶۰ هزار زائر نفر پاکستانی بوسیله ناوگان اتوبوسی خود از طریق محورهای حوزه استحفاظی استان کرمان به مقصد پایانه های مرزی عراقی عبور کنند، لذا اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان از طریق مجتمع های خدماتی رفاهی فعال استان، راهدارخانه ها، گشت های راهداری و... خدماتی را به آنها ارائه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده با اشاره به تجربیات سال های قبل گفت: خودروهای حامل زوار پاکستانی بسیار فرسوده هستند ضمن اینکه فرمان آنها در سمت راست قرار دارد و علاوه بر این بیش از حد مجاز مسافر سوار می کنند که با وجود این دلایل با پیشنهاد جلوگیری از ورود این خودروها به داخل کشور موافقت نشد.

عراقی زاده تصریح کرد: همچنین پیش بینی می شود حدود ۲۰۰ هزار زائر از استان کرمان حدود ۲ برابر تعداد زوار سال قبل در پیاده روی اربعین حسینی سال جاری شرکت کنند و تعداد ۵۰ هزار زائر پاکستانی و ۱۰ هزار نفر افغانستانی نیز به این تعداد اضافه شود که در مجموع حدود ۲۶۰ هزار زائر را باید بوسیله ناوگان حمل ونقل عمومی مسافربری استان به سمت مرز های تعیین شده جابجاکنیم.

وی بیان کرد: ظرفیت ناوگان اتوبوسی پاکستانی نیز با ناوگان اتوبوسی ما همخوانی ندارد، زمانی که اتوبوس‌های پاکستانی به دلیل فرسودگی با مشکل فنی مواجه می شوند، بایستی دو دستگاه اتوبوس را برای انتقال زائران جا مانده به محل اعزام کنیم که معمولا" توان پرداخت هزینه ها را نیز ندارند و در سالهای گذشته برای رفع این مشکل از کمک خیّران استفاده کرده‌ایم.

عراقی زاده با اشاره به این مطلب که مشکلات مذکور فقط مربوط به استان کرمان است، افزود: همه این افراد زائر امام حسین (ع) هستند و ما خود را موظف به ارائه خدمات مطلوب به آنها می دانیم، آنها زائرند و ما خادم، ضمن اینکه اغلب زائران می‌خواهند به قم و مشهد برای زیارت سفر کنند و به شهرکرمان نیز برای زیارت مزار سردار دلها حاج‌قاسم سلیمانی هم می‌آیند.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان، موکب پذیرایی از زائرین اربعین را در نزدیکی شهر ماهان در مسیر بم_ کرمان راه اندازی کرده است و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان نیز در حال برنامه‌ریزی برای سوخت‌رسانی به خودروهای پاکستانی و افغانستانی است و اداره ماشین آلات راهداری نیز برای اسکان زائران، محوطه ای وسیع که دارای آب و برق و سرویس بهداشتی باشد را در دست احداث دارد.

عراقی زاده با بیان اینکه مسئولیت حمل‌ونقل زائران پاکستانی فقط در جاده به ما مرتبط می شود گفت: مسئولین شهرداری کرمان حتما" در صدد مرتفع نمودن این مشکل هستند و تصمیم نهایی را در این خصوص که آیا این زائران با ماشین خود وارد شهر شوند یا شهرداری آن‌ها را جابه‌جا کند اتخاذ و اعلام خواهد نمود، تا این زائران را به گلزار شهدا بیاورد، اما پیشنهاد ما این است که با اتوبوس های خود به سمت گلزار شهدا حرکت کنند و قسمتی از مسیر را پیاده طی کنند.