شناسهٔ خبر: 115996 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

از سوی سازمان هواشناسی انجام شد؛

صدور هشدار نسبت به بارش باران و خسارت به محصولات کشاورزی

هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد کشاورزی از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه خبر داد که منجر به خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر دوشنبه چهاردهم شهریورماه آغاز شده و تا اواخر وقت چهارشنبه شانزدهم ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه بارش باران، در بعضی ساعات با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده و منطقه اثر آن استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، این سامانه خسارت به محصولات کشاورزی را بدنبال خواهد داشت به همین دلیل به تسریع در برداشت تاکستان‌های انگور در منطقه مشگین‌شهر و انتقال به انبار، تسریع در برداشت شالیزارهای برنج و انتقال به مکان‌های مسقف یا کارخانه‌جات برنجکوبی، انتقال یا پوشش مناسب شلتوک‌های جمع‌آوری شده در کارخانه‌جات برنجکوبی، کنترل دهانه خروجی کرت‌های شالیزاری (باز یا بسته کردن) در مزارع رسیده برنج به منظور زهکشی و جلوگیری از ماندآبی و عدم محلول پاشی مزارع و باغات با توجه به وقوع بارش توصیه شده است.