شناسهٔ خبر: 116001 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل حوزه وزارتی تاکید کرد؛

ایجاد خدمات قابل قبول در حوزه زیرساخت‌ها و امکانات خدماتی و رفاهی برای حضور و تردد زائران اربعین در پایانه‌ها / لزوم توجه مضاعف به مدیریت سفر و تأمین ناوگان موردنیاز از سوی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای

جعفری مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل حوزه وزارتی، در نشست ویدیو کنفرانسی هماهنگی عملیات اجرایی جابه‌جایی زائران اربعین حسینی، بر دقت و توجه مضاعف به مدیریت سفر و تأمین ناوگان موردنیاز زائران اربعین از سوی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست ویدئو کنفرانسی هماهنگی عملیات جابه جایی زائران اربعین حسینی با حضور علی جعفری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حسین مذنب، مدیرکل ارزیابی عملکرد و بازرسی و نماینده تام‌الاختیار و دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی، اعضای هیات عامل و معاونین ریاست سازمان، مدیران دفاتر ستادی، مدیران کل و معاونین حمل‌ونقل ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های کشور برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، در این نشست با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه زیرساخت‌ها و پایانه‌های مرزی از سال گذشته تا کنون انجام شده، گفت: در حال حاضر و با افزایش سفرهای زائران اربعین حسینی، موضوع حمل‌ونقل مطلوب و مناسب زائران از اهمیت خاصی برخوردار است.

امانی افزود: مدیران ادارات استانی می‌بایست شخصا در پایانه‌های استان حضور داشته و با هماهنگی تشکل‌های صنفی مسافربری، حداکثر ظرفیت ناوگان عمومی مسافربری در اعزام به مرزهای غربی کشور به کارگرفته شود.

وی از آماده‌سازی راهدارخانه‌های مستقر در مسیرهای تردد زائران خبر داد و افزود: گشت‌های راهداری در جاده‌ها حضور دارند و آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

لزوم دقت و توجه مضاعف به مدیریت سفر و تأمین ناوگان موردنیاز

علی جعفری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی راه و شهرسازی نیز در این نشست اظهار کرد: براساس بازدیدهای به عمل آمده از سوی معاون اول رئیس جمهور از پایانه‌های مرزی، سطح خدمات قابل قبولی در حوزه زیرساخت‌ها و امکانات خدماتی و رفاهی برای حضور و تردد زائران در پایانه‌ها ایجاد شده است و از این پس، دقت و توجه مضاعف به مدیریت سفر و تأمین ناوگان موردنیاز از سوی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مورد انتظار است.

جعفری خاطر نشان کرد: در دولت جدید و از سوی رییس محترم جمهور توجه و تأکید ویژه‌ای نسبت به جابه‌جایی مطلوب زائران اربعین حسینی وجود دارد وسطح انتظار از سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط بسیار بالا است.

وزارت راه و شهرسازی رکن اربعین سال جاری است

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی و نماینده تام‌الاختیار و دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی نیز در ادامه این نشست وزارت راه و شهرسازی را رکن اربعین سال جاری دانست و گفت: مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها، به عنوان فرماندهان خط مقدم درجبهه اربعین فعالیت دارند.

مذنب افزود: امسال با برداشتن محدودیت‌های سفر، تقاضای سفر زائران افزایش قابل توجهی داشته و بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بار اصلی جابه‌جایی زائران را برعهده دارد.

وی خاطر نشان کرد: جلسات هماهنگی و رسیدگی به وضعیت جابه‌جایی‌ها به طور مستمر در ستاد اربعین برگزار می‌شود و از مدیران استان‌ها درخواست می‌شود به صورت روزانه و حضوری عملکرد اعزام ناوگان در پایانه‌ها را رسیدگی کنند.

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست حمیدرضا شهرکی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گزارشی از وضعیت اعزام ناوگان و آمار جابه جایی‌ها از مراکز استان‌ها به مقصد پایانه‌های مرزی غرب کشور ارائه کرد و رسیدگی به مسایل و مشکلات و تقویت نظارت‌های میدانی را اولویت عملیات اجرایی دانست.