شناسهٔ خبر: 116100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان اعلام کرد:

اعزام ۳۱۴۲ نفر زائر اربعین حسینی (ع) توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر خراسان جنوبی

WhatsApp Image 2022-09-05 at 08.19.44.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اعزام بیش از ۳۱۴۲ نفر زائر اربعین حسینی با استفاده از ۸۱ دستگاه ناوگان اتوبوس حمل و نقل عمومی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: این اداره  با ۲۷۰ دستگاه اتوبوس آماده خدمت رسانی مطلوب و نظارت بیشتر جهت رفاه زائران اربعین است

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای اعزام و ارایه خدمات به زائران اربعین از چند ماه گذشته با برگزاری جلسات متعدد  کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان انجام  با دستگاه های مربوط  انجام شده است.

جلال زاده افزود: به منظور نظارت بر روند اعزام زائران اربعین حسینی به مرز مهران بازدید و نظارت مستمر از سایت فروش اینترنتی شرکت های مسافربری در پایانه مسافربری بیرجند انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در این بازدید ها  رعایت نرخ کرایه مصوب، ایمنی و بهداشت ناوگان و تجهیزات ایمنی از اولویت های نظارتی کارشناسان این اداره کل بوده و در مدت اجرای اربعین، بیش از ۵۰درصد ظرفیت حمل ونقل ناوگان اتوبوسی استان جابه‌جایی زائران اربعین حسینی را انجام خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی به استقرارمیز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات سفرهای اربعین حسینی در محل پایانه مسافربری بیرجند خبرداد.

جلال زاده تاکید کرد: سرویس‌های دربستی در ایام اربعین ممنوع اعلام شده‌ و بلیت هم با نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: کارشناسان ادارات راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان در پایانه‌های مسافری و مبادی ورودی و خروجی استان بر روند جابجایی زائران حسینی نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از دریافت وجه اضافی، برخورد نامناسب و امتناع از عرضه خدمات با قاطعیت با متخلفین در کمیسیون تخلفات برخورد خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: زائران گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی مراتب را به همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه و همچنین سامانه تلفنی 141 مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان، انعکاس دهند.