شناسهٔ خبر: 116101 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وقوع رگبار و رعد و برق در چند استان‌/ کاهش محسوس دما در برخی از مناطق کشور

باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در برخی از مناطق و بارش باران و وقوع رعد و برق در چند استان خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح وضعیت آب و هوایی کشور گفت: از اواخر وقت امشب، ۱۴ شهریور ماه، با شمالی شدن جریانات دریایی خزر، ابتدا در غرب سواحل و برای روزهای سه‌شنبه تا پایان هفته در سواحل دریای خزر و استان اردبیل بارش باران،‌ گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی همراه با کاهش دمای شش تا ۱۴ درجه‌ای را شاهد هستیم. 

وی برای روز سه‌شنبه،‌ وضعیت بارش باران در گیلان و اردبیل را شدیدتر خواند و اعلام کرد: این شرایط از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی و شرقی نیز رخ می‌دهد؛ همچنین از اواخر وقت امشب تا روز پنجشنبه، دریای خزر به شدت مواج و طوفانی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای دو روز آینده در برخی از مناطق نوار شرقی کشور وزش باد و گرد و خاک را پیش‌بینی کرد و گفت: در منطقه زابل شدت گرد و خاک بیشتر است؛ همچنین از امروز تا روز چهارشنبه مناطق غربی و جنوب غربی کشور وزش بادهای شدید، خیزش گرد و خاک و غبار محلی را تجربه خواهند کرد.

گودرزی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ارتفاعات استان‌های خوزستان، هرمزگان،‌ جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس در ساعات پس از ظهر و شب‌ها رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعد برق و وزش باد شدید را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش ملایم باد در پایتخت خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز بیشینه دما در تهران به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.