شناسهٔ خبر: 116102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان کرمان انجام می شود؛

انتقال روزانه ۶۰۰۰ زائر اربعین از استان کرمان به مرزهای خروجی

انتقال روزانه 6000 زائر از استان كرمان به مرزهاي خروجي مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از انتقال روزانه ۶۰۰۰ زائر اربعین حسینی در سال جاری از استان کرمان بوسیله ناوگان حمل و نقل جاده ای به مرزهای خروجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده در خصوص اعزام زائران پیاده روی اربعین حسینی گفت: برنامه ریزی برای اعزام زائران اربعین حسینی بوسیله ناوگان حمل و نقل جاده ای در استان کرمان به مرزهای کشور از حدود ۹ ماه قبل آغاز شده است که در این راستا استان کرمان توانایی و آمادگی روزانه ۶۰۰۰ نفر زائر را در ایام اربعین به مرزهای خروجی دارد.

عراقی زاده با اشاره به این موضوع که برای نخستین مرتبه بلیت رفت و برگشت برای زائران اربعین حسینی تهیه شده، افزود: این اقدام بسیاری از مشکلات ما را در بخش حمل و نقل و جابه جایی زوار اربعین برطرف می کند.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته برای خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین برای زائرانی که بلیط دریافت کرده اند لوکیشن محل سوار شدن به اتوبوس هنگام برگشت برای آنها به صورت پیامک ارسال می شود که از موقعیت خود برای برگشت به سمت کرمان اطلاع داشته باشند.

وی ادامه داد: در صورت عوض شدن موقعیت مسافر، اپراتور محل تخلیه و بارگیری را تغییر می‌دهد و زائر در مرز می‌تواند لوکیشن جدید را نیز دریافت کند همچنین، اگر زائر در موعد مقرر نرسید، سکوهایی برای برگرداندن زائران مهیا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این مطلب که بلیت برگشت برای شهریور و مهرماه درحال فروش است، اظهار داشت: زائران برای معطل نشدن هنگام بازگشت از مرزهای کشور، حتما بلیت برگشت را دریافت کنند که با این اقدام از ایجاد بازار سیاه جلوگیری می شود .