شناسهٔ خبر: 116106 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در فاز سوم ثبت نام وام ودیعه مستاجرین انجام شد؛

اعطای تسهیلات اجاره مسکن به ۱۷۱۸ متقاضی قمی

وام ودیعه معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در فاز سوم ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن که از خرداد ۱۴۰۱ آغاز شده است تاکنون ۱۷۱۸ متقاضی قمی این تسهیلات را دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سید روح الله حسینی اظهار کرد: از سال ۹۹ ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن در کشور براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای حمایت از مستاجران آغاز شد.

وی افزود: در فاز سوم این طرح که از خرداد ماه سال جاری آغاز شده است ۱۸۴۹۵ متقاضی تاکنون در سامانه موفق به نام نویسی شده اند.

حسینی توضیح داد: از تعداد کل ثبت نام کنندگان، ۷۱۱۵ متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند و ۶۱۵۹ درخواست نیز در مرحله تعیین شعبه و معرفی به بانک است.

وی گفت: در مجموع درخواست ها ۱۶۲۵ متقاضی برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن به دلایل مختلف رد شده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم تا کنون ۱۷۱۸ فقره تسهیلات کمک ودیعه مسکن در فاز سوم به متقاضیان اعطا شده است.

حسینی در خصوص ثبت نام دوره های قبل توضیح داد: در سال گذشته در دو نوبت فاز یک و فاز دوم ثبت نام انجام شد که در فاز یک بیش از شش هزار و در فاز دو حدود پنج هزار فقره وام تسهیلات کمک ودیعه مستاجرین از سوی بانک های عامل به متقاضیان اعطا شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع سه فاز ثبت نامی تاکنون حدود ۱۳ هزار مستاجر قمی، وام کمک ودیعه مسکن را دریافت کرده اند.