شناسهٔ خبر: 116107 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گواهینامه فنی ابزار کنترل کیفی مصالح ساختمانی نهضت ملی مسکن/ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساخت حمایت می‌شوند

محمد مهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی راه کنترل کیفی ساخت و سازهای طرح نهضت ملی را ارایه گواهینامه و تاییدبه فنی برشمرد و از امضای تفاهم‌نامه وزارت راه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نخستین رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن که امروز ۱۴شهریور در سالن پاکدامن در حال برگزاری است، اعلام کرد: رویداد فناورانه صنعت مسکن و ساختمان در همکاری مرکز تحقیقات با مرکز توسعه سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با هدف شناسایی ظرفیت‌های موجود، شناسایی شرکت‌های دارای سیستم ساختمانی برنامه‌ریزی شد. مقرر است تا مرکز تحقیقات به عنوان حلقه واسط شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های دارای سیستم‌های ساختمانی و شرکت‌ها و ستادهایی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن را برعهده دارند، نقش‌آفرینی کند.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارایه تاییدیه فنی از مرکز به محصولات فناورانه در حوزه ساخت و ساز نهضت ملی را از برنامه‌های پیش‌رو برشمرد و گفت: مرکز تحقیقات به محصولات ساختمانی نهضت ملی گواهینامه فنی و به سیستم‌های ساختمانی تاییدیه فنی ارایه می‌دهد.

حیدری تصریح کرد: مرکز تحقیقات برای نظارت عالیه در اجرای سیستم‌های ساختمانی طرح نهضت ملی و سایر پروژه‌ها اعلام آمادگی می‌کند، کمااینکه در پروژه مهرگان قزوین این مهم در حال انجام است.

وی توضیح داد: در حوزه فناوری‌های نوین شرکت‌های دانش‌بنیان را شناسایی می‌کنیم و با ایجاد پردیس‌های تخصصی تلاش خواهیم کرد تا نیاز کشور به ارتقای کیفیت و سرعت در ساخت و کاهش هزینه را محقق کنیم.

وی ادامه داد: به زودی تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد می‌شود. همچنین رویداد تامین زنجیره مصالح ساختمانی پرمصرف سیمان و فولاد نیز در برنامه قرار دارد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: در تعامل با انجمن‌های صنفی و بخش خصوصی در حال برنامه‌ریزی هستیم تا هم موضوع لجستیکی مدنظر قرار بگیرد و هم پروژه‌های مهمی را وارد طرح نهضت ملی مسکن کنیم.

حیدری گفت: در ساخت و سازهای طرح نهضت ملی یکی از روش های کیفی‌سازی استفاده از محصولاتی است که دارای گواهینامه فنی از مرکز هستند.

وی ادامه داد: راه کنترل احداث کیفی ۴ میلیون واحد مسکن طرح نهضت ملی ارایه گواهینامه فنی است.

حیدری در بخشی از سخنرانی خود به بیانات رهبر انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب و تکیه بر دانش و علم اشاره و اظهارامیدواری کرد: در صدد هستیم با بهره‌مندی از مباحث علمی و تجربیات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موفق عمل کنیم.